Gå til innhold
  • Bli medlem

Teknisk bekledning, Helsport Fenris


Fiskern

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har prøvd bekledning fra Helsport? Teltprousenten introduserte bekledning i 2006 og har nå fått litt tid til å komme seg inn på markedet.

Kikket i går på buksen Fenris. Synes plaggene ser bra ut, det ryktes at det er god kvalitet og klærne har en pris som ikke skremmer (sammenlignet med skibukser fra Norrøna, Arcteryx m.fl.) - 1900,- for bukse.

Har jeg rett i min oppfatning av Helsport Fenris?

Noen som har prøvd disse plaggene, kan de anbefales, styrker, svakheter?

Mvh

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jakka og er storfornøyd med den! Den er svært, svært lett i forhold til hva man kan bruke den til. Jeg har sendt mail til Helsport med spørsmål om vedlikehold, impregnering, og om membranen er porer som på G-T eller noe annet som Dermizax. Jeg spør fordi jeg også har tenkt å kjøpe meg buksen, men da vil jeg først vite hvordan den reagerer på saltvann. Hvis den må vedlikeholdes ofte, eller mister funksjonen av saltvann skal jeg gå for Bergans Stranda i Dermizax. Problemet med den igjen er at nettingfor er en jævlig dårlig ide om det er såpass kaldt at fryspunktet kommer på innsiden av skallet! Da fryser kondensen fast i nettingen og både tynger deg ned, og gir grunnlag for at kulden kryper videre inn gjennom mellomlaget.

Hva slitestyrke angår er det noen som sier at Fenris er OK, men ikke det råeste. Det blir egentlig en smakssak... Noen skal gjennom krattet, andre går rundt. Den er såpass lett at prisen er vel at man må gå litt oftere rundt eller være litt varsom når man aker seg ned et berg. Den tror jeg at jeg forsåvidt kan leve med.

Jeg skal kjøpe bukse i løpet av to ukers tid, og jeg kan godt gi litt feedback dersom det blir Fenris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar for en stund siden, men glemte å si i fra... Membranen består ikke av porer e.l. som kan tettes opp av partikler som finnes i f.eks saltvann! Anbefalt vedlikehold er impregnering i vask en til fire ganger i året, alt ettersom hvor mye og hard man bruker jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.