Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøhetta på ski i februar


student1

Anbefalte innlegg

Hei

Ønsker og gå på topptur på Snøhetta snart "februar/mars",

lurte da på snøforhold hvis noen har vært der i det siste??

En annen ting er at skiferdighetene ikke er noe og skryte av når det er mere enn 25 grader bratt..

Har hørt at snøhetta er ganske fin da med ikke så veldig bratt nedkjøring .. erfaringer til dette?? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei

Ønsker og gå på topptur på Snøhetta snart "februar/mars",

lurte da på snøforhold hvis noen har vært der i det siste??

En annen ting er at skiferdighetene ikke er noe og skryte av når det er mere enn 25 grader bratt..

Har hørt at snøhetta er ganske fin da med ikke så veldig bratt nedkjøring .. erfaringer til dette?? :shock:

Vesttoppen og Stortoppen er greie å skibestige. Har vært på Vesttoppen i februar for noen år siden.

Skredahøin er en annen fin skitopp i området.

OL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på været...

Det skifter fort der oppe. Var der for noen år siden og vi la avgårde i blå himmel, men en jævlig motvind...

Sikten ble etterhvert lik null pga snøkov og utpå dagen ble det snøstorm...

Vi var vel ca 200m fra snøheim (eller er det Reinheim hytta heter?) og begynte å lete, men vi var jævlig slitne så etter 15min leting bestemte vi oss for å trekke nedover og overnatta i nødbivuakk under ei bru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du i forumet så kan du finne erfaringer fra Snøhetta-turer. Blant annet denne fra askogvoll gjort på denne årstiden.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=63841&highlight=#63841

Du kan nok forvente greit skiføre, men kan det være ett værhardt område. Det er langt å gå innover fra parkering, (men hva skal en med veg, askogvoll?? :D )

Men det er kanskje ikke lurt å legge ut på egenhånd hvis du ikke er erfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du i forumet så kan du finne erfaringer fra Snøhetta-turer. Blant annet denne fra askogvoll gjort på denne årstiden.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=63841&highlight=#63841

Du kan nok forvente greit skiføre, men kan det være ett værhardt område. Det er langt å gå innover fra parkering, (men hva skal en med veg, askogvoll?? :D )

Men det er kanskje ikke lurt å legge ut på egenhånd hvis du ikke er erfaren.

Hehe, hva skal man med veg ja :wink:

I fjor var jeg 6-7 ganger inne til Maribu og Snøheim, og det var bare en gang jeg brukte bil.. For min del så synes jeg at vegen kan være stengt for biler, men at den bør holdes i stand slik at man kan sykle innover.. Også kjekt å ha vegstikkene å sikte etter når sikten blir dårlig innover på platået..

Ønsker deg forestn en fin tur til Snøhetta på denne årstiden, men det er verdt å nevne at været skifter meget raskt på dovre, så ta med essensielle ting i sekken om du går alene..

Mvh askogvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.