Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye GPS'er for turbruk fra GARMIN.


Arcticpeak

Anbefalte innlegg

Nå har Garmin lansert 2 nye GPS for turbruk:

GARMIN COLORADO 300

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=&pID=11019

cf-lg.jpg

GARMIN COLORADO 400t

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=145&pID=11022

cf-lg.jpg

Forskjellen mellom COLORADO 300 og COLORADO 400t der ut til kun å være at 400t kommer med kart lastet inn.

Forskjellen mellom COLORADO-serien og GPSMAP 60CSx er i hovedsak størrelsen på skjermen, trådløs overføring mellom enhetene og at COLORADO-serien har digitale terrengdata som kan gjengi kart "tredimensjonalt".

For dere som har brukt Google Earth så vet dere at disse terrengdataene er altfor unøyaktige til å være til noen som helst praktisk nytte når man er på tur, så i mine øyne er det ingen grunn til å kjøpe en COLORADO dersom man allerede har en GPSMAP 60CSx, men har man en svært gammel GPS eller ingen GPS i det hele tatt og likevel skal kjøpe ny, så bør den jo være med i vurderingen.

Jeg har ikke selv hatt COLORADO i hånden, men utfra bildene så ser den noe knotete å betjene fordi hovedbetjeningsknappen er plasser over skjermen, jeg forestiller meg at man lett kan komme til å skygge for skjermen med hånden under betjening, men som sagt, jeg har ikke prøvd den enda, så det er mulig det ikke er slik.

Sammenligning mellom GPSMAP 60CSx, COLORADO 300 og COLORADO 400t:

https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=145&compare=compare&compareProduct=11019&compareProduct=11022&compareProduct=310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 måneder senere...

Er det noen som har prøvd Colorado?

Det jeg er spesielt interresert i å vite er om topo kartene vises like fancy og "tredimensjonalt" som på skjermbildene i reklamen fra Garmin. Eller er visningen av topo kartene den samme som på GPSMap60 serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd Colorado?

Det jeg er spesielt interresert i å vite er om topo kartene vises like fancy og "tredimensjonalt" som på skjermbildene i reklamen fra Garmin. Eller er visningen av topo kartene den samme som på GPSMap60 serien?

Topo kartene blir lik i Colorado som 60 serien.

Desverre er den reklamen misvisende for oss her i Norge.....enda, men mener å huske å lest/hørt at de nye topokartene til Norge blir i 3D, når det event kommer er ikke godt å si.

Vet Belgia har 3D topokart, j....... stilig(mener det var belgia :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Garmin Colorado 300 for en tid tilbake. Har benyttet Garmin Legend C før dette.

Har benyttet Colorado 300 på noen turer i Jotunheimen og i alpene da vi gikk Haute Route i slutten av april.

Min vurdering er:

++ Colorado 300 er mye mer brukervennlig

++ Colorado 300 tar inn satellitter bedre (også inne)

+ Colorado 300 har bedre skjer

+ Colorado 300 har større minne

- Colorado 300 er noe større

- - Colorado 300 har dårligere batterikapasitet - i alpene måtte jeg bytte batterier etter 5 - 6 timer, her hjemme har de holdt noe lenger

3d kart har jeg ikke prøvd (i følge selger skulle de komme for Norge i sommer/høst).

Oppsummert: Har du ikke GPS fra før eller en tidligere modell ville jeg valgt Colorado 300. Hvis du har en av modellene rett under vill jeg ventet på neste generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.