Gå til innhold
  • Bli medlem

RAB Neutrino Endurance fra USA


tnord3

Anbefalte innlegg

Jeg har skikkelig lyst på nevnte jakke og har sett at prisen er ganske lik overalt i norge. Fra 3300,- til 3500,-

I USA derimot ser jeg den annonsert for 250 USD dvs. 1425,- nok med dagens valuta.

Er det noen som kan fortelle hva som vil tilkomme av toll og frakt på denne? Evt. hvor jeg bør kjøpe, fraktmåte o.l?

Jeg er også åpen for forslag på tilsvarende jakke fra f.eks. mountain hardwear. Er dog ute etter lett jakke og ikke type sydpolenekspedisjon, da jeg har en alt for tjukk og tung Hagløfs fra før.

Lengter ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik som det er i dag så betaler man kun toll på matvarer og klær.(sjekk toll.no) SÅ her vil du nok måtte betale toll, frakt og mva på 25%.

Du kan skrive ved bestillingen til leverandøren om ikke di kan notere GIFT på pakken, kan hende det går igjennom. (gjorde det for meg) :?:

En annen ting du kan være ops på er at dette ikke er en så god jakke som alle skal ha det til. Har en slik jakke selv og fom dag 1 begynte den å lekke dun. Klart det er en dunjakke og det vil komme utslipp av du, men dette er i det meste laget !!

Her vil jeg heller anbefale NANUK sin jakke. Sjekk www.nanuk.no. Meget rå og go jakke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant.

Du betaler bare for merket !!

Ellers er jakken tynn og holder ikke mål med sine oppskrytte -30 grader.

LIGG UNNA ! !

Har du noe å backe opp det med?

Jeg har brukt jakken i 20 minus med relativt god vind. Hatt min i 3 år og er rimelig fornøyd. Jeg liker jakka fordi den er utrolig lett, kan komprimeres godt og den virker solid nok (ingenting er ødelagt enda). Men den er forskjellig fra fjellreven jakka mi. Den er varmere, men mye tyngre og større. Kommer helt an p åhva man vil ha.

"Du betaler bare for merket !!" Jaja, men jakka er av polsk dun som nesten alle av de europeiske dunjakkene i den prisklassen. Og sydd i pertex som så mange andre. Jeg mener at de fleste dunjakkene er utrolig like. Stort sett lik i pris også.

Blir som å diskutere farge dette. Rødt, grønt og svart er knall i bakken. Mens svart er for å gå på kafe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe å backe opp det med?

Jeg har brukt jakken i 20 minus med relativt god vind. Hatt min i 3 år og er rimelig fornøyd. Jeg liker jakka fordi den er utrolig lett, kan komprimeres godt og den virker solid nok (ingenting er ødelagt enda). Men den er forskjellig fra fjellreven jakka mi. Den er varmere, men mye tyngre og større. Kommer helt an p åhva man vil ha.

"Du betaler bare for merket !!" Jaja, men jakka er av polsk dun som nesten alle av de europeiske dunjakkene i den prisklassen. Og sydd i pertex som så mange andre. Jeg mener at de fleste dunjakkene er utrolig like. Stort sett lik i pris også.

Blir som å diskutere farge dette. Rødt, grønt og svart er knall i bakken. Mens svart er for å gå på kafe...

Ja, jeg hører hva du sier. Har samme jakke selv. Kan ikke si mere en at jeg ikke er fornøyd. Selv 2007 Bergans jakken min er bedre og den kan også komprimeres ned i en pose. Det jeg er misfornøyd med den er at fjæra lekker ut, greit det SKAL komme lit men ikke ry ut... Og ja Bergansjakka mi er kjukkere, derav større luftlag mere varme og den har større dun % men ikke kvalitet skal jeg tolke det skriften bak på RAB jakken..

Ingenting vondt om RAB jakka men mener selv at den er en opphypet HYPE som ikke fortjener all cred. NÅ er jeg en person som bruker utstyret røft, oppholder meg på steder hvor den kan extrem testes og den holder ikke mål.. -30 NEI, Så enkelt er det !!

Det er flere jakker på markedet som fortjener en turkompis lenge før RAB jakka, for ikke å bli skuffet så anbefaler jeg dere som vurderer denne jakka, om å gå en runde til å se hva som er på markedet.

Bergans

Nanuk

Sel JIB'en min fra forsvaret har tålt mere juling en ripstoppen til RAB

:)

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man bør sjekke vekten til de forskjellige før man tar en endelig avgjørelse. Jeg er over gjennomsnittet opptatt av å få ned vekten og valgte falt til slutt på den letteste og dermed også mest skjøre dunjakken til RAB. Den tåler naturligvis ikke like mye som andre jakker fra RAB eller tyngre jakker fra andre produsenter.

Det er en trade-off som alt annet. For min del var vekten avgjørende. Etter 2 års bruk har holdbarheten vist seg å være mer enn bra nok til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt Mountain Equipment Omega Jacket - noen som har erfaringer med denne?

Helsport har jo også kommet med dunjakker, har ikke hørt noe om disse duger...

Kjøpte meg ME Omega i høst, og er så langt veldig fornøyd.

Jeg var på jakt etter en kort modell som pakker lite. Her har den så absolutt infridd mine forventninger.

Synes detaljene på jakken er veldig gode. Ytterstoffet holder også godt i fuktig vær.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.