Gå til innhold
  • Bli medlem

En lett sunnmørstopp i januar


Andreas

Anbefalte innlegg

Trenger nye tips og håper folk er like hjelpsomme som sist helg!

Fått tips om at Melshornet og Sanhornet ( via Rjopedalen) er lette nybegynner topper som en fortapt østlending kan prøve seg på. Er dere enig i det og er disse alltid rassikre? Har jo både snødd og blåst friskt siste døgnet, men om det er trygt har jeg lyst å prøve meg på en topp i helgen.

Alternativet er tur i løypa på Fjellsetra eller et annet flatere området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melshornet er en trygg topp å gå på fra Krøvelseidet, jeg var der forleden.

:wink:Melshornet

Spesielt i finvær er det mye folk opp der, er så slakt at du ikke må krysse en eneste gang...

Ellers kan du jo også prøve deg på Ausekaret i Sykkylven som Ozzi tipset om, en formidabel utsiktstopp!

:cry:Noen bilder fra Ausekaret

Også en mye gått skitur der det for det meste er slakt terreng og et par korte heng på kanskje rundt 25 grader så lenge en starter på Fausaskiftet, veikrysset mellom Fausa-Ramstaddalen-Fjellseterområdet.

Var du på Ørskogfjellet forrige helg?

Edit:

Sandhornet:

http://www.iriss.no/skiturar/sandhorn.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melshornet er en trygg topp å gå på fra Krøvelseidet, jeg var der forleden.

:wink:Melshornet

Spesielt i finvær er det mye folk opp der, er så slakt at du ikke må krysse en eneste gang...

Ellers kan du jo også prøve deg på Ausekaret i Sykkylven som Ozzi tipset om, en formidabel utsiktstopp!

:cry:Noen bilder fra Ausekaret

Også en mye gått skitur der det for det meste er slakt terreng og et par korte heng på kanskje rundt 25 grader så lenge en starter på Fausaskiftet, veikrysset mellom Fausa-Ramstaddalen-Fjellseterområdet.

Var du på Ørskogfjellet forrige helg?

Edit:

Sandhornet:

http://www.iriss.no/skiturar/sandhorn.htm

Melshornet høres ut som en topp for Østlendinger!

Var på Ørskogfjellet forrige helg. Gikk inn til vannet øst for europaveien, gikk faktisk et stykke tilbake før jeg campet for natten. Fant et fint sted med litt småbjørk... Natt til søndag kom det 50 com snø og 0900 var jeg på retur. Deilig og rolig tur, selvom den ikke var akkurat lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en del avblåst med mye synlig stein i øvre 100m da jeg var på Melshornet, kan være bedre nå. Fra toppen ser du rett bort på Sandhornet, hvis sikten er bra. Av værprognosene ser det ikke ut til å bli all verdens vær til helgen da men.. :wink:

En annen tur du kan gjøre hvis du liker mye bortover er å gå Sulafjellet på langs, dvs t/r. Start på Eikrem og gå opp forbi Rollonhytta. Anbefales når sikten er grei og det er lite vind. Ligger det nok snø helt nede kan du gå turen på ski helt fra parkeringsplassen på Eikrem, hvis ikke er det fint å slenge skiene på sekken og gå et stykke oppover grusveien. Fra Vardane (776) har du super utsikt mot Sunnmørsalper, ut Vartdalsfjorden, mot havet, Ålesund, og lang utsikt mot øst. Skulle bli ca 20km i luftlinje t/r og ca 1000 høydemeter, så det er en bra tur. Henger skavel mot nord på Vardane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.