Gå til innhold
  • Bli medlem

Volum angående vanntette pakkposer


Kristianrk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lurt på to ting en stund nå og slenger dem like gjerne ut her og ser hva jeg får på kroken:

Hvor stor bør den vanntette pakkposen være for provianten?

Og hvor stor bør den vanntette pakkposen være for bekledningen?

Posene skal brukes fra helgeturer til månedsturer.

Takk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker stort sett bare poser på ca. 10 liter. Lettere å pakke i sekken på den måten. På en ukestur blir det en pose til klær og en pose til mat. Lengre tur gir bare flere poser... Unødvendig å bære med seg en pose på 30 liter om man ikke trenger mer enn 8 av dem!

Legg også noen kroner i posene, så holder de litt lenger. De billige posene i 3-pack fra Prima Villmarksliv holdt ikke mer enn noen uker før det var hull alle tre! Og jeg behandler utstyret mitt pent...

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har selv 3 stk pakkposer fra Inuk, kjøpt på Prima Villmarksliv. Disse har fungert udmerket til mitt ikke fullt så ekstreme bruk, og er et greit alternativ til de virkelig "proffe" vanntette pakkposene man får kjøpt fra bla Ortlieb og Sea To Summit.

Jeg bruker en pose med 15 liters volum til maten, men man trenger garantert en større en for månedslange ekspedisjoner ;-)

Klærne har sin faste plass i en 20 liters pakkpose, og med mindre du tar med deg ekstra mye klær på tur, burde nok dette volumet holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har selv 3 stk pakkposer fra Inuk, kjøpt på Prima Villmarksliv. Disse har fungert udmerket til mitt ikke fullt så ekstreme bruk, og er et greit alternativ til de virkelig "proffe" vanntette pakkposene man får kjøpt fra bla Ortlieb og Sea To Summit.

Jeg bruker en pose med 15 liters volum til maten, men man trenger garantert en større en for månedslange ekspedisjoner ;-)

Klærne har sin faste plass i en 20 liters pakkpose, og med mindre du tar med deg ekstra mye klær på tur, burde nok dette volumet holde.

Hvis du har kjøpt de 3 for 200 kr. Så er de på 15, 10 og 5 L. Vil anbefale minst 15 L om ikke 20 L, selv om du ikke bruker all plassen så tar man likevell å presser ut luften og så kan du bare snurpe posen mer enn det man gjør normalt ergo den er like svær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok heller kjøpt en pose som var litt større enn jeg trengte, enn en som var for liten, ja ;-)

Prisen er vel for mange begrensningen, da en 20l pakkpose fra de "proffe" merkene gjerne koster en hundrelapp eller tre.

Hva som imidlertid er best og mest slitesterkt er vel strengt tatt en annen diskusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Etter mi meining så ville eg heller kjøpt fleire små pakkposar enn en eller fleire store..

Eg brukar utelukkande 8 og 10L pakkposar, har både Sea to Summit og Exped,

er veldig fornøgd med begge dei merka! Med små pakkposar blir det lettare å pakke i sekken!

Ellers så er det greit å kjøpe dei posar av skikkelig kvalitet når ein først handlar,

dersom du kjøper 3 for 200 og dei varer i 3 mnd, så har du ikkje spart penga

iforhold til å kjøpe 1 for 200 som varer fleire år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.