Gå til innhold
  • Bli medlem

Steintelfjellet - hvordan ser det ut forfra og bakfra?


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Annonse

Bilde tatt fra Romålihøgdin. Litlevatnet (skrivemåte?) i front og Lauvåvatnet bak der. Ser litt av Økjeskardfjellet helt til venstre og så Steintælfjellet. Trenger en stor time fra flatlandet her i Todalen og opp på Lauvåfjellet om man går raskeste/bratteste veien. Dårlig med bilder fra andre sida.

post-2658-133474513356_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Fra Romådalen ser Steintelfjellet slik ut:

http://www.trollheimsporten.no/default.asp?WCI=file&WCE=3638

Om det blir forfra eller bakfra vet jeg ikke… ;-)

Det blir det jeg kaller Bakfra .....

Du ser det, fra Kråkvasstind så ser vi en "småstor" sal/fjell som ligner veldig på dette fjellet på bildet, og fra Saksa også en slik sal/fjell, ganske stor.

Lurte en del på om det er Telfjellet - som er nabofjellet i øst, skilt med et stort skar fra dette -- en ser fra Oppdalsfjella på sørsida av Storlidalen, men det blir vel dette lell?

Nøtta blir da om jeg har skjønt hvilke Stabber vi ser fra Oppdalsfjella, og om Inderbergsalen er gjemt bak en av Sula toppene. Hjelmen er vel grei, men hva er mellom den og Trollhøtta, "foran" Steintelfjellet? Så enkelt som Kona og Saufjellet ?

post-511-133474513393_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Bilde tatt fra Romålihøgdin. Litlevatnet (skrivemåte?) i front og Lauvåvatnet bak der. Ser litt av Økjeskardfjellet helt til venstre og så Steintælfjellet. Trenger en stor time fra flatlandet her i Todalen og opp på Lauvåfjellet om man går raskeste/bratteste veien. Dårlig med bilder fra andre sida.

Hvis jeg skulle navnsatt bildet (uten engang å vært her...) så ville jeg skreve:

"Romålihøgdin 905 moh. Rett ned Litlvatnet med Lauvåvatnet opp til høyre (østom). Rett opp Øykjeskarfjellet med Steintelfjellet, Telfjellet (spiss, i midten) og Botnnebba lengst til høyre"

Eller?

Om jeg er forholdsvis inne på jordet ennå, så takker jeg stort om du kunne fortelle om ruta oppå Rognnebba fra Rogna opp via Rognbotten

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtta blir da om jeg har skjønt hvilke Stabber vi ser fra Oppdalsfjella, og om Inderbergsalen er gjemt bak en av Sula toppene. Hjelmen er vel grei, men hva er mellom den og Trollhøtta, "foran" Steintelfjellet? Så enkelt som Kona og Saufjellet ?

Inderbergsalen er ihvertfall skjult bak Sula. Det er vel det eneste alternativet at det er Kona og Saufjellet.

Dette bildet er tatt fra Ertvågsøya og de matcher med de på ditt bilde.

post-1929-1334745134_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle navnsatt bildet (uten engang å vært her...) så ville jeg skreve:

"Romålihøgdin 905 moh. Rett ned Litlvatnet med Lauvåvatnet opp til høyre (østom). Rett opp Øykjeskarfjellet med Steintelfjellet, Telfjellet (spiss, i midten) og Botnnebba lengst til høyre"

Eller?

Om jeg er forholdsvis inne på jordet ennå, så takker jeg stort om du kunne fortelle om ruta oppå Rognnebba fra Rogna opp via Rognbotten

;-)

Fjell fra venstre: Økjeskardfjellet (ser ikke toppen), Steintælfjellet, Tælefjellet (vises såvidt), Fruhøtta, Botnnebba, Rognnebba og Snota.

Det er mitt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Fjell fra venstre: Økjeskardfjellet (ser ikke toppen), Steintælfjellet, Tælefjellet (vises såvidt), Fruhøtta, Botnnebba, Rognnebba og Snota.

Det er mitt forslag.

Det med Snota skulle jeg vel tatt, men det med Fruhøtta var litt overaskende ;-)

Jeg må se til å å komme meg oppå Rognnebba til sommers, for å få gått trekanten her, fra denne ser en jo Oppdal og Tustna samtidig, og Tydal og Molde (eller?).

post-511-133474513537_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.