Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Bever Grip+


mathiasHM

Anbefalte innlegg

Annonse

Knall støvvel men GRIP+ er oppskrytt spør du meg. Er mye på fisketur og opplever ofte dårlig fotfeste når underlaget er vått. Klaget til Alfa og skulle egentlig sendt produksjonsnummer osv nedover men ikke kommet så langt. Kunne hende det hjalp å rubbe ned sålen med sandpapir. Gir den toppscore på komfort vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det lite lurt å bestemme seg for sko uten å teste de først. Komfort er individuelt, det som passer foten min er kanskje ikke det beste for foten din. Men finner du ut at en sko andre har anbefalt med tanke på f.eks. slitestyrke, vanntetthet o.a. er det selvsagt bare å kjøpe.

Når det gjelder den aktuelle skoen var den med i min vurdering sist jeg skulle ha sko. Jeg prøvde to par, begge i str 43, og opplevde passformen på de to para ganske ulikt. Det ene var nesten perfekt, det andre var middels bra. Jeg endte forøvrig opp med Viking Hunter og er godt fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et par grip+ i vår da de kom.. såle på disse knakk etter to uker på fjellet.. jævli irriterende.. fikk nye fra alfa.. ikke noe spørsmål, men ellers en god sko etter min mening.. har ikke vært noe trøbbel med de nye.. har gått ca 30 dager med de nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått noen mil med Alfa Pro grip+. Lever ikke helt opp til forventningene om anti-skli. Foretrekker La Sportiva Elk, mye lettere støvvel og mye mindre glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått noen mil med Alfa Pro grip+. Lever ikke helt opp til forventningene om anti-skli. Foretrekker La Sportiva Elk, mye lettere støvvel og mye mindre glatt.

Men absolutt ikke like slitesterk.. sømmene har en lei tendens å gå opp.. har brukt opp 3 par med elk.. Derfor gikk jeg over til Grip+

-Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått noen mil med Alfa Pro grip+. Lever ikke helt opp til forventningene om anti-skli. Foretrekker La Sportiva Elk, mye lettere støvvel og mye mindre glatt.

Det er vel å ta litt hardt i å si at Elk er mindre glatt. Har kun hørt det motsatte om den harde gummiblandinga som er brukt i Elk sålen.

Elk har også en mye smalere lest enn Bever Gri+.

Vet også at det har vært endel problemer med sømmer og gummien som er framme på tåpartiet på skoen.

Sømmene har en tendens til å gå opp, og gummien framme på skoen sprikker opp, og løsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elk'en er mykere og har smalere lest, ingen tvil om det. Jeg har ingen slitasjeskader på mine ennå, men det kan jo være det kommer?

Når det gjelder hvor glatte de er, så er det tydeligvis forskjellige erfaringer. På dette området har jeg kun gode erfaringer med de to parene jeg har. Syns det var en positiv overgang etter en rekke Alfa-par med Pro Grip+ som de siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.