Gå til innhold
  • Bli medlem

Impregnering av klær - noen som har prøvd dette?


mesna

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en flaske Granger's Extreme Wash In Naturals (www.stay-dry.co.uk), kjøpt på G-sport.

Ideen er visst å hiver en kork med dette stoffet i vaskemaskina, sammen med klærne du vil impregnere. Men nå lurer jeg på om det er en god idé - vil ikke da også klærne bli impregnert på innsida? Det kan umulig være ideelt, med tanke på pusting osv.

Noen som har erfaringer med dette produktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de vil bli impregnert på innsiden, ja. pusteevnen vil derfor svekkes. etter litt bruk vil imidlertid impregneringen på innsiden slites av. du kan også bruke impregneringsspray. da slipper du å impregnere innsiden, og du kan impregnere de mest utsatte plassene (skuldre osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er den vi har hjemme, har merked betydelig forskjell før og etter impregnering. Jeg har ikke merket impregneringen på insiden av jakken, men jeg har Norrønas trollveggen jakka så det er ikke et tøy stoff på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare på vanntette klær (f.eks goretex) at det vil være noen forskjell på innsiden og utsiden i så måte. Vaskemaskin-impregneringen er nok først og fremst ment til å impregnere f.eks bomullsanorakken din. Det er vel også derfor produktet heter noe med "naturals" vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.