Gå til innhold
  • Bli medlem

Familietelt til fjellbruk.


Djupnes

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke prøvd Eureka-teltet, men det som umiddelbart slår meg er at dette er noe jeg hadde hatt lite lyst til å bære spesielt langt iallefall. Fordelen med det er vel at ungen kan puttes i eget rom, men har dere egentlig behov for det?

I samme prisklasse finner du for eksempe fjellheimen camp-teltene til Helsport. http://www.helsport.no/helsport/EntryPage.aspx?objectid=10018

Her har du plass til både bikkje, litt baggasje og matlaging i forteltet samtidig som du slipper unna med drøye 3 kilo i sekken om du tar den største modellen. Helsport har også flere tilsvarende telt i trek-serien som er hakket billigere. Du finner sikkert også tilsvarende hos Hilleberg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familieteltet bør være minst 4 personers, det er utrolig greit å ha stormmatter hele året. Selv mener jeg at innerteltets lengde er viktig, og ikke bør måles langs gulvet , men ved en takhøyde på f. eks minst 30 cm. Rip stop i ytterteltet er vel også en grei forsikring mot at hele greia revner hvis det blir en liten rift.

Selv har vi et gammelt helsporttelt hvor dagens Fjellheimen X-Trem er det nærmeste. Ikke romslig, men det går å bære, og er greit å bruke.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (2+2 og ingen hund) skaffet oss et Helsport Fjellheimen 4 camp til formålet. Har ikke brukt det til de store utfluktene enda, men det er romslig, høyt under taket og har stort fortelt i tillegg til at det er lett. Det egner seg nok ikke til vinterbruk da luftinga er i nedkant av teltduken + at det ikke har stormmatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nallo er et bra telt. Har selv Nallo 2. Er imidlertid skeptisk til Nallo for "ditt" bruk. To innganger er utrolig greit hvis man er flere i teltet. I Nallo kan du bare ligge i en retning (det er ubehagelig å ligge med hodet nedover). Vektmessig er det ingen som slår Nallo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også 2+2 som kjøpte Helsport Fjellheimen 4 camp i sommer. Må si meg enig i det som er skrevet om dette teltet tidligere i tråden. God plass til bagasje og matlaging i forteltet. Og bra plass til 2 barn og 2 voksne i innerteltet. Og ikke er det tyngre enn at far tar med seg på tur alene heller :) Men da har jeg også veldig god plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.