Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus Nova/Nova+


Nepse

Anbefalte innlegg

Hei... Jeg er i ferd med å kjøpe meg en ny multi-fuel brenner etter å ha pensjonert den game Primus Multifuel som begynner å bli slarkete og sliten etter en del års bruk. Har forsåvidt vært fornøyd med denne primusen og ikke opplevd noen store problemer med den i løpet av de årene jeg har brukt den.

Nå har jeg vært og kikket på flere typer i det siste. Mitt inntrykk er at Optimus Nova Multifuel og Optimus Nova+ virker robuste og kompakte. Men jeg har ingen erfaring med disse fra før. Stusser litt på Nova+ med tanke på reguleringen av bensinen, men dette er kanskje bare en treningssak.

Det hadde vært fint om noen hadde noen tilbakemeldinger på sine Optimus Nova primuser. Er dette noe å anbefale?

___________

Mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært en del tråder i det siste om blant annet disse. Disse primusene er forsåvidt gode når du får et godt fungerende eksemplar, men det har vært mye reklamasjoner og dårlig produksjon på disse. Det er noen løsninger jeg ikke liker på disse primusene, og særlig nova + med vriopplegget på slangen, noe som kan velte primusen, særlig om du må slukke i en fei (dårlig forvarming). Jeg liker heller ikke hurtigkoplingen til slange og flaske på nova. Jeg har opplevd at det har vært trykk på flasken, og at jeg ikke har dratt den "dra-tingen" helt tilbake, noe som har gjort at flaska har blitt koblet fra, men at det har stått en parafinstråle ut fordi den ikke har vært låst. Jeg stoler ikke mye på slike klikk-type hurtigkoplinger. Jeg holder forsåvidt en knapp på omnifuel, men produksjonen er blitt litt dårligere etterhvert. Det betyr at det er flere eksemplarer på markedet som ikke er 100%. Den nye bensinbrenneren fra KOVA kan jo være et godt alternativ, dersom du skal bruke bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på forumet er det ingen bombe at jeg liker Nova, og ville nok kjøpe den igjen, men det er helt nødvendig med helt rett betjening av CEJN koblingen.

En annen svakhet er produksjonsavvik som gjør at ikke alle brenner like godt på de ulike drivstoffene.

Ta med deg drivstofflaska di med det drivstoffet du har tenkt å bruke, og forlang å prøvekjøre. Ingen kjøper bil uten å prøvekjøre?

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.