Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger råd om fjellstøvler


Harbard

Anbefalte innlegg

Jeg reiser til grønland i begynnelsen av mars med en dansk dame. I den sammenheng har vi forsøkt finne en god fjellstøvel til henne, men vi er blitt litt frustrert på veien kan man si. Problemet er at Grethe, som damen heter, har en fot som er lang, smal og med lav vrist. Lengden hun har på foten er nesten 27 cm så det finnes ikke damemodeller som passer. Dermed er spørsmålet hva finnes av støvler i str43-44 som er bygd for en smal fot og lav vrist??

Er meget takknemlig for alle tips :)

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk litt på forumet så finner du endel relatert til dette.

Man snakker ofte utifra seg selv. Generelt har jeg lav vrist men med innleggsåle som gjør foten min "normal" så går jeg bedre og bruker en størrelse mindre. Vet ikke om hun har samme problem. Jeg bruker La Sportiva og Crispi fordi de er smale. Da kan hun jo også bruke herrestørrelser hvor nummerstørrelsene jo er større. Spør en ekspeditør som har greie på det så får du vite at lester er delt i tre kategorier og de fleste butikker tar ikke inn de smaleste som ofte finnes fordi det går så lite av det, men det kan bestilles.

Men i mars på Grønland må det jo være snø og slaps? Da hadde jeg brukt mine Lundhags Professional med tykke fleecesokker i. Jeg synes det er greit at de er romslige jeg.

Se link til utstyrsbeskrivelse nedenfor:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=7754

Men disse er bra i slaps men ikke av det varmeste. Trenger hun varme støvler som hun skal ha flere sokker i synes jeg ikke det spiller noen rolle om de er spesielt smale. Hvorfor ikke bruke det samme som du skal bruke?

Håper dette hjalp litt.

Lykke til og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søreuropeisek sko (italienske) er vel oftest en del smalere enn sko fra nordiske produsenter (alfa, lundhags m.f.).
Ja det er det jeg også mener. Men i tillegg har Lundhags noen damevarianter som er skikkelig smale ( ikke den vanlige ) og dem kan du ringe til å få spesialprodusert større størrelser. Jeg har et par som likner Lundhags Professional fra noen år tilbake som het noe annet. Men igjen - jeg får ikke sokker i dem, de er for smale og da blir de bare til sommerbruk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde prøve Crispi, vet mange damer som er fornøyd ed dem.

Har selv brukt Crispi i mange år og de sitter meget bra på MINE føtter.

Men her må man bare prøve, ellers så synes jeg Crispi er veldig slitesterke sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.