Gå til innhold
  • Bli medlem

Kano i vassfaret


Anbefalte innlegg

Hei folk!

Har skaffet meg kano. Men som så mange andre lurer jeg på noen ting da ;) Er ikke kjent med kano som redskap for å frakte meg selv, bikkja og Frøken på tur. Er det noen som kan fortelle meg litt om padling i vassfaret? En kompis nevnte at det skulle være fint der. Evt hvor, hvordan osv. Finnes det noen "vanlige" ruter å ta? Med bil som utgangspunkt og mål. Ettersom frøken er ganske fersk når det gjelder friluftsliv generelt, Kunne jeg tenke meg en myk start for henne. Rundt to netter i telt med padling, fiske å bålkos.

Bor i Drammen, å tar gjerne imot andre turforslag :D Har sett endel på Femunden, å kommer helt sikkert til å prøve oss en tur dit å.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale boka "Hundre padleperler" av Øystein Køhn. Her er det bl a beskrevet en 50 km rundtur i Vassfaret. Har ikke vært der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Du kan jo prøve deg over grensen hos broderfolket. Mange fine paddel-bare elver og vann der. De har også god informasjon via http://www.kanotguiden.se/ Der kan du finne det området du vil dra til og lese hvordan det er å padle de aktuelle stedene.

Det finnes (fantes!!) også en bok som heter "Paddla i Sverige"

http://www.bokborsen.se/Fornander+Kjell,+Hansson+Anders,+Rosé%3Bn+Mikael-begagnad-bok-till-salu3174241_1.htm

Jeg har boken hjemme, og den er fin med god beskrivelse av alt. Vann og elver er karaktersatt for hvor utsatt de er for problemer (f.eks bølger, grunne forhold ol), fosser er karaktersatt for hvor vanskelig de er å padle nedover, bæringer over land for hvor kronglete det er. Jeg ser at boka ikke er blitt oppdatert, men den kan være koselig å lese i når du planlegger turen. Så får du sjekke internett om det er noen forandringer på ruta du velger.

God tur, hilsen Otto

PS får ikke til å lage lenken til boken slik at du bare kan klikke på den. Du må kopiere linja og legge den inn i adressefeltet. Alternativ metode er å Google med teksten "paddla i Sverige". Det var slik jeg fant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.