Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk 95-110 l?


Kristianrk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe sekk som kan passe for meg.

Er 16 år gammel, litt over 180 høy. Jeg er ganske kraftig bygd og veier opp mot 90 kilo.

Sekken skal jeg bruke til alt fra små overnattinger til ukes, ja kanskje månedsturer.

Får håpe dere kan slenge inn noen forslag om gode sekker, og kanskje litt om hvorfor dere liker dem.

Positivt og negativt?

Jeg prøver å holde meg innen 3000 +- kroner. Er jo ikke milllionær :wink:

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Bergans Alpinist 130l som jeg har meget gode erfaringer med. Du skriver at du endog kanskje skal være ute en måned i slengen, og da vil jeg tro at en sekk på under 100l kan bli i snaueste laget. Alpinist/Viking fåes også i 110l-utgave. Tror en må prøve seg fram litt. Skal du i hovedsak bære tunge bører, kan det kanskje være aktuelt å vurdere pakkrammesekk. Både Norrøna og Bergans har gode og store modeller. Ulempen er vel prisen og at disse store sekkene veier en del i seg selv, men mine egne erfaringer tilsier at en sekk som skal romme mye og være behagelig å bære nødvendigvis må ha litt egenvekt. Det er helt sikkert andre merker som kvalitetsmessig er på linje med de to jeg har nevnt, men jeg har bare prøvd disse to når det gjelder 100l+ sekker. Lykke til i letingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan på det sterkeste anbefale Bergans Viking (samme som Alpinist, bare kortere rygg)

Jeg har 110 liter'n. Den holder i massevis. Jeg er ganske liten og lett, 175cm og 68 kilo. 30-35 kg er ikke noe problem. Har brukt andre sekker hvor jeg syns 25 virker blytungt.

Trenger du mer enn 110 liter finnes den også i 130l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hedemarking og skal ikke påberope meg å være lokalkjent i Stavanger-området. Sport1 - kjeden bruker å ha et godt utvalg av Bergans produkter, og så vidt jeg vet har de en butikk på Sola?

Sport 1 Sola AS

Torggården

4050 SOLA 51 65 28 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.