Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjekkereplikker på fjellet


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei fjellfolk!

Nå som påsken nærmer seg i ekspressfart og solen endelig varmer litt i ansiktet, har en ubeskrivelg våryrhet begynt å røre seg i kroppen. Jeg merker at mandagene er ikke lenger så blå, måltidene smaker ikke lenger kun papp, gresset har blitt litt grønnere på den andre siden og man kan godt tenke seg å gå over bekken for å finne vann. Med andre ord:

Alt som glitrer er gull!!

Dette må være grunnen til at jeg de siste dagene stadig har brukt mer tid på å gruble på frodige åpningsreplikker for å innynde meg hos de smellvakre og sporty vestlandspikene som har lagt påsketuren til fjellhyttene på hardangervidda. Siden min staute turmakker har valgt ski og utstyr beregnet på nordpolferd håper jeg på at det gamle ordtaket "førstemann til mølla får kjøtt på kølla" også gjelder på fjellet.

Er det noen her som sitter på noen gullkorn som de vet går rett hjem i hjerterota hos pikene på fjellet? Regner med at det må være noe litt mer spenstig enn dagens smøretips eller å briefe med den nyeste fjellnickersen i skinn.

Med vennlig hilsen

-Kanonkula-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Det finnes egentlig kun en brukbar sjekkereplikk på fjellet. Den går som følger:

"-har du lyst til å være med på tur?", "-skal vi slå følge til den-og-den-hytta?", etc.

Å gå tur sammen er den perfekte måten å bli kjent med folk på, man gjør en aktivitet sammen, samtidig som man er sånn småblid pga. endorfin og er generelt i godt humør. Hvis været i tillegg er bra, er det ikke mye som kan gå galt.

(Vel en liten ting, de fleste jenter synes skinn-nickers er ganske avtennende, den kan gutta med fordel la ligge hjemme.)

Lykke til kanonkula, fortell oss gjerne hvordan påsketuren gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg tok med en jente ut på tunet og pekte på alle toppene jeg hadde vært. Deretter ble jeg geleidet inn på hennes rom. Den videre historien må jeg nok holde for meg selv, all den tid dette forum er tilgjengelig for mindreårige.

Hun mente vel at du måtte legge deg nedpå, da du ikke kunne være helt frisk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da nærmer sjekkesesongen seg med stormskritt, og jeg har en mistanke om at sjekking og fjellturer ikke har blitt forsket på for mye. Lite kreative forslag har vi mottatt, men da er det bra at kanonkula og hans venner svinepølsa (alias turmaskin), mr. 69 og kommoden skal prøve alt fra nakenvandring til gnagsårsympati for å innynde oss hos de skjønne fjellfeminister. Her skal intet være uprøvd, og jeg lover å publisere våre resultater slik at fremtidige vandrere også skal kunne høste frukter og bær på fjelltur.

"Så lenge det er gress på banen, skal det spilles fotball."

Nok en gang, GOD PÅSKE!!!!!!

-Kanonkula-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, koselig innlegg:)

Jeg kjenner det kribler i kroppen selv, for på lørdag drar jeg til Haukeliseter alene - med telt, primus og store forhåpniger): Kanskje treffer jeg drømmeprinsen denne gangen :)

Gleder meg til å ta livet med ro, ingen planer utenom å gå på ski, sole meg, treffe kjekke folk, lage mat på stormkjøkkenet, ta en liten dram sammen med nye og gamle bekjentskaper på STF-hyttene og bare nyte livet! Helt til neste tirsdag! :D

Jeg skal gå meg nedover til Ådneram, og skal innom flere hytter på veien.

Et godt sjekketips gutter, er å fylle lommelerka med en god eksklusiv cognac, da blir det alltid koselig rundt peisen:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skal virkelig se etter deg på Haukeliseter Kristin.

Kanskje jeg er drømmeprinsen du leter etter? :):D

God tur :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fjellet er det beste sjekkestedet EVER, ja. Men du risikerer jo å få med deg sjekkeobjektene hjem.

Min henger ved ennå, ti år seinere, og jammen har vi ikke noe avkom inne på barnerommet også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oi-oi!

Blir vanskelig å bestemme seg om hva som er mest vakkert, naturen eller Kristin! :)

Er uansett lett å velge. Fjell kan man alltid se og dra tilbake til! Å møte sånne jenter skjer bare en gang!

Ønsker plutselig at jeg var en viss person's sovepose :D

Men helt seriøst:

Ha en fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Som storviltjeger kan jeg si meg godt fornøyd etter påskens fjellfangst:)

Uttelling på to av fem hytter ser jeg på som to mer enn forventet... Fant raskt ut at det bare var å lyve det man var god for, spesielt på størrelse:) Å bruke pastorjokeren på slutten av kvelden, hvor man høylydt formaner om ei å samle skatter på jorden (men rette mer fokus mot kroppens skatter) og å leve i nuet, viste seg også å bli en vellykket klassiker. Rart hvordan kvinner lar seg sjarmere av dette trikset i påsken....

Nei, kanonkula kan ikke klage!

Uansett, takk for morsom debatt og er det noen andre som har lyst å dele sine mer-eller-mindre erotiske påskehistorier fra det norske høyfjellet må de ei tale med kløyvet tunge, men heller skyte fra hofta!!

NB. Noen som har tips for vårjakta:) ???

-Kanonkula-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Juging er kortsiktig :D Kommer vel litt an på hva man sier også kanskje.

Pleier bare være meg selv, og det funker bra. Ellers pleier jeg å ikke å sjekke damer, for de sjekker meg :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Apropos sjekking.. i påsken var vi åtte venner som gikk fra hytte til hytte med topper på fintvær dagene. Etter å ha passert Vinjeronden og på veg opp til Rondeslottet blåste det noe voldsomt.

Når vi nådde toppen måtte alle gjemme seg for vinden bak den store varden. -da kom det champagne frem fra sekken til kjæresten og han knelte... jeg trodde han falt og ble tatt av vinden, men det viste seg at det var et frieri på gang... I vinden fikk han frem de fineste ord og blanke gullringer... alle ble overrasket og kjempeglade! :D -svaret ble Ja og vi fikk en fin feiring av forlovelsen på Rondvassbu med rødvin og tre retters middag!

Dette kan anbefales til andre gifteklare mannfolk!

Gjør det på en topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Såg på lokal-tv i går at et par nylig giftet seg/ble viet på toppen av Kolåstind. I finstas. Så det går an. Kanskje Tom skal gifte seg på toppen av Rondslottet om 15 år :):?:

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.