Gå til innhold
  • Bli medlem

Isfiske


Moose

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt lyst til å prøve meg på isfiske, og lurer derfor på om noen har noen tips. Er det stort sett de samme prinsippene som for "vanlig" fiske? Jeg tenkte å prøve meg i Estenstaddammen utenfor Trondheim. Noen som har erfaringer herfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,. Har ikke erfaring derfra, men fra mange røye- og ørretvann i indre østlandsområdet. Røyefiske betyr maggot og røyeblink, evt mormyshka og fiske langs bunnen. Ørretfiske kan utøves med mark, reker eller kunstig agn, evt balansepilk. Ellers trenger man ei skikkelig isbor, god sene og noen lette pilkestikker. De lette er mer følsomme for å merke at det er fisk på kroken enn de mer kraftige. Et lite utvalg med røyeblinker, små treblekroker med lyspropp, mark og magott, så er du godt på veg. Dette innlegget kunne blitt milelangt, men tror jeg slutter der. Sjekk istykkelsen og bruk ispigger for din egen sikkerhet. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.