Gå til innhold
  • Bli medlem

Saltfjellet - Glomfjord


DobbelNilssen

Anbefalte innlegg

Vi er et gjeng som planlegger en tur fra Saltfjellet til Glomfjord sensommer 2008. Turen er i utgangspunktet tenkt gjennomført langs merket

rute til Lønnsdal/Semska - Beiarn - Gråttådalen- Storglomvann.

Jeg er ikke så veldig kjent i disse trakter men jeg er helt sikker på at det er mye fint å oppleve langs denne ruten.

Fisket på Bjøllåvann og utsikten fra Skjelåtinden skal vi prøve å få med oss :D

Er det noen som har noen tips om andre "perler" langs denne ruten det kan være verdt å ta en avstikker til ??

På forhånd takk for svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Jeg gikk fra Sundfjordsfjellet til Beiarn for noen år siden. Og syntes det var en flott tur. Jeg tror dere kan få glede av hele turen men jeg likte godt den spennende berggrunnen med kalkrike bergarter. Det er området rundt Saravannet og Svalvatn på Glomfjellet som jeg husker som mest spennende.

Gamma som er satt opp i nærheten av Glomvatnet er også kjempefin. Husker ikke navnet på dalen. Dagstur fra Namnlausvatnet.

En flott tur, dere kan bare glede dere. Jeg var også på Skjelåtind og det var en flott opplevelse !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området ved Saravatn heter Corbells Canyon. Rart navn som ikke har norsk opprinnelse. Statens kartverk var i området, samtidig som flere grotter ble kartlagt. Navnet stammer fra en som kartla grottene. Jeg jobber i Glomfjorden,har vært litt i områdene rundt Storglomvatnet å kikka på grottene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.