Gå til innhold
  • Bli medlem

Fyrstål


Peder K.

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Fyrstål for noen år siden og jeg bruker ikke noe annet når jeg er ute på skogsturer eller på jakt. Jeg røyker ikke så jeg har aldri med meg fyrstikker eller lighter. Har tatt noen tamponger fra kona ;-) som jeg bretter og dem tenner med en gang jeg har også med meg noen fliser med tyri som jeg da fyrer videre med til det blir skikkelig  fyr. Fyrstålet funker uansett vær, er kjempefornøyd med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg brukt disse bommuls tingene damene bruker til å fjerne sminke. Disse kan du sette inn med litt vaselin, da brenner de lengere.

En fin kombinasjon til "fyrstål". Fluffer de bare opp, så sender du en gnistsky fra stålet. Tar fyr lett og brenner en stund..

 

Her e film på noe tilsvarende. En liten forbedring kanskje..

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=UU7TgpFekWDeB61JAlYRXQRw&v=Xj3FDeZZVjQ

 

Hvis du skal bruke det du finner i naturen. Er en måte å skrape bjørkebarken med kniven og få noe finspon av dette. Fanger gnistene greit.

Også små spon av tyri, er lett å få fyr på med stålet.

 

 

Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.