Gå til innhold
  • Bli medlem

2008 ?


TL

Anbefalte innlegg

Har brukt helga til å oppsummere friluftsåret 2007 (sortering av bilder, oppdatering av statistikker og grafer, skrive årsberetning, etc.) samt å legge planer for det året vi har foran oss (intensive studier av kart med 'nogo attåt' inn i de små timer, både fredag og lørdag.

I studietida var jeg mer impulsiv av meg, men nå (ca 10 år seinere) liker jeg å planlegge turene i god tid i forveien (ofte et halvår og vel så det). Jeg har vel oppdaget at planleggingsprosessen er både spennende, givende og til stor nytte; så lenge det er substans i planene og at de blir tatt seriøst. Dessuten får en god tid til å glede seg og "gire seg opp", så når en omsider lukker opp bildøra og legger i vei inn i mer eller mindre ukjent natur, så er man proppfull av energi, forventninger og entusiasme.

Hovedvirkeområdet mitt er Helgeland, Sør-Salten og vestlige Västerbotten, og her blir det turer både i kyst-, fjord-, og fjellstrøk, med spesiell fokus på Svartisen til neste år, som til nå bokstavlig talt har vært en hvit flekk på kartet. Håper dessuten å få til minst ei langhelg i den sørnorske fjellheimen (forslag til langhelg i Vest-Jotunheimen mottas med takk) og et par turer i mer eksotiske strøk.

Hva er deres planer for 2008?

• Hvilke fjelltopper bare må bestiges?

• Hvilke langturer legges det opp til?

• Er det de "gode gamle" fjelltraktene som får besøk, eller vil også nye områder bli utforsket?

Fjellhilsen fra Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt store mål for 2008 må bli Hurrungane! Disse toppene kommer til å bli min største utfordring hittils og jeg er mildt sagt spent på hvordan det kommer til å gå.

Det blir nok også noen turer for å plukke litt rester i fint vær der hvor jeg tidligere kun har hatt skodde.

Noen langturer har jeg enda ikke planlagt, men det må vel bli en lengre tur med teltet i Jotunheimen i 08 også. En lengre påsketur eller annen vårtur frister også mye, men ingenting planlagt ennå.

Uansett før jeg kommer til 08 har jeg en tøff tur som venter rett foran nesa på meg, nemlig ei drøy uke i sørjotunheimen og det er noe jeg ser frem til nå! Skal bli godt å kjenne skikkelig på kulda :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer kjøpte vi hytte i Femund/Røros området. Har gått sommer og høstturer der og nå har jeg lyst til å undersøke området nærmere på ski. Jeg var skadet våren '07 og måtte stå over alt som heter fjellskitur til stor frustrasjon, så jeg har skikkelig lyst til å hente inn det tapte i år.

Ellers frister det å besøke Narviksfjellene som jeg bare kjenner fra bilvinduet. Kristin nevnte et sted at det var det vakreste område hun kjenner til. Det bekrefter bare at jeg må en tur ditt (med fiskestang). Har ellers planlagt fisketur/besøk av venner i Finnmark i sommer. Ellers ingen konkrete planer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I 2008 skal det investeres i Norpulken og Ally 811 kano så hele familien kan dra på turer. Minstemann fyller 3 år i mars. Skiturene kommer til å gå i områdene rundt Trondheim (hvis det blir noe snø), og padling på Fosen og muligens en langtur til Isteren.

Gleder meg allerede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to små 1/2 og 2 1/2 blir det ikke de lengste ekspedisjonene, men veldig stas å dra på tur allikevel.

Planer 2008:

Egotur for far: Skitur på Veggli/Blefjell ei langhelg i februar.

Med familien:

Skiturer i Vestfold / Skrim / Romerike med pulk. Blir vel et par hytte til hytte turer (DNT)

Kanotur med overnatting i Gjevingvassdraget.

Teltturer i nærområdet - kanskje orreleik? Helt sikkert fisking.

Utforske Solørs dype skoger (familien er i ferd med å bygge hytte i området).

Dagsturer med minsten i bæremeis i pappapermen april - juni. Skrim og Vestfold.

Ei uke i hytte på Beitostølen i mars. Bør bli noen fine dagsturer med og uten pulk.

Ellers blir det mye dagsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Det første prosjektet av noe dimensjon er tur fra Sulis til Kvikkjokk og tilbake via Staloloukta. Har sjekket turnus og kan få 13 dager fri med å bytte to vakter. Den ene vakten er allerede byttet! : :D Turen går i midten av april, når vårsola begynner å gi litt varme og før de svenske nasjonalparkene er stengt for hunder. Total lengde for turen ca 20 mil. Trenger seks dager hvis været ikke slår seg vrangt.

Det andre større prosjekt er en tur på toppen av Stetind. Har allerede funnet noen som har kunnskap og utstyr og har drevet som instruktør, for jeg har ikke drevet tauklatring før. Tidspunkt er ikke fastsatt, men det blir vel i mai eller juni tenker jeg. Gamlingan skal ut å luft sæ. :-) I følge sønnen på tjue er ordet gamlingan litt feil. Det har en "m" for mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første prosjektet av noe dimensjon er tur fra Sulis til Kvikkjokk og tilbake via Staloloukta. Har sjekket turnus og kan få 13 dager fri med å bytte to vakter. Den ene vakten er allerede byttet! : :roll: Turen går i midten av april, når vårsola begynner å gi litt varme og før de svenske nasjonalparkene er stengt for hunder. Total lengde for turen ca 20 mil. Trenger seks dager hvis været ikke slår seg vrangt.

Den turen (mis)unner jeg deg, blir helt sikkert storartet. Forhåpentligvis kommer vinteren innen den tid... Her hvor jeg bor er det 8-9 +grader :)

PS: Ser ikke noe "galt" i å ha litt ambisiøse målsetninger.

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har två idéer, båda i Sverige. Antingen från Ammarnäs till Terjes Allservice (Camp Polcirkeln (strax söder om Vuoggatjålme)) via mestadels oledad terräng, eventuellt med någon topp i Fierrásmassivet, eller också en tour de force genom Jämtlandsfjällen, från Bydalen till Ramundberget.

Eller kanske en sväng genom Artfjället över till Okstindarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt prosjekt er langt inn tidlere her på nettstedet: Nordland på langs. Hvorfor gå hele Norge når du kan klare deg med noen av det beste :wink:

En gammel idee som har ligget latent. Det er litt ambisisøst. Men likevel noe som jeg vil strekke meg etter enten i 2008 eller i 2009. Kan hygge meg med forberedelser, studere kart og tørke mat lenge før jeg vet når jeg får fri fra jobb. Nordland har mye å by på. En lang tur kan også by på personlig utfording og vekst. Det erfarte jeg sist gang jeg gikk langtur.

Andre personlige mål er Børtind og Helgelandsbukken ! Vi får se hva sommeren byr på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.