Gå til innhold
  • Bli medlem

Kart for Gps


Anbefalte innlegg

Annonse
Nå har jeg lastet ned et kart fra nettet. Noen som vet hvordan jeg fysisk får det over til gps`en? Får det ikke til... Kartet ligger klart i programmet som fulgte med, men får altså ikke over til Gps`en...

Du bruker Mapsource programmet som fulgte GPS'en. Leter frem de kartene du har kjøpt (hurtigtast m) og laster dem over til GPS'en ved å klikke på "transfer to device" e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lastet ned et kart fra nettet. Noen som vet hvordan jeg fysisk får det over til gps`en? Får det ikke til... Kartet ligger klart i programmet som fulgte med, men får altså ikke over til Gps`en...

I tillegg til det kjiver skriver så må du merke kartene du skal legge på gps.

Se bildet, du merker alle kartene slik at de blir rosa, for å merke så må du først markere den spesielle firkanten, se pilen,

deretter overfører du.

post-1089-13347450911_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er vel to typer kart(til dette bruket) til Garmin i omløp Topo og Topo Pro. Begge er basert på 1:50000 kartene, og har vel stort sett de samme detaljene. Forskjellen er at Topo Pro er i farger og du får derfor farger på ulik vegetasjon og bebyggelese osv. Lesbarheten på TopoPro på en fargegps er merkbart bedre. Synes jeg. (Topo Pro er også nyere slik at de er nok laget på basis av noe nyere kildedata)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint, sjekk linken.

http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=243&posts=3&start=1

P.S husk å oppdatere til siste software på gps før du endrer til norsk meny.

Hei

Fikk min GSMAP 60CSX i går. Har akkurat fulgt oppskriften og installert norske menyer. Gikk som smurt. Nå må jeg bare skaffe meg noen kart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Har du installert dem ? Dersom kartene er riktig installert skal du komme fram i Mapsource.

Det er her jeg gjør ett eller annet feil.. har fulgt oppskriften punkt for punkt.. men likevel ikke noe. jeg ga samme programpakka til en kompis. der funka det direkte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her jeg gjør ett eller annet feil.. har fulgt oppskriften punkt for punkt.. men likevel ikke noe. jeg ga samme programpakka til en kompis. der funka det direkte?

Sjekk om programmet ligger i "legg til fjern programmer" som du finner i kontrollpanel, ligger det der, avinstaller mapsource og installer på nytt.

Husk å fjerne mappen som muligens blir liggende igjen i programfiler etter avinstallasjon, kan også ligge under disk C:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
legg ved adr så kan jeg sende deg hele kart pk 1:50000 over hele norge.

Er for ille å måtte betale for dette :)

hørtes flott ut! har omtrent halve norge, men mangler noen.

hvordan kan du sende kartpakken? blir vel for stort for epost.

ms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg lurer på en ting. Finnes det en måte å gjøre om fra fot og miles til meter på topo pro kartene?

Det burde være en innstilling på GPS'en (er i alle fall på min).

Og gjerne også norsk tekst på karttegn.

Det er nok en egenskap ved kartene, så det er det verre å få gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.