Gå til innhold
  • Bli medlem

Internettilgang


JohnnyGunn

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en fiks idé og håper noen har tips. Jeg jobber en del hjemme. Er kun avhengig av nettilgang. Så derfor lurer jeg på om noen vet om noen hoteller/fjellstuer som ikke er alt for dyre og som har nettilgang? Helst ikke for langt fra Østfold. Ser for meg en tur i januar; jobbe et par timer på morgenen, en skitur på tre-fire timer og så fullføre arbeidsdagen ut på ettermiddagen. Perfekt opplegg, ikke sant :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.ICE.no leverer trådløst bredbånd med dekning over det meste av landet.

Som regel er dekningen mye bedre enn mobildekningen.

F.eks. så kunne jeg og fire kamerater surfe på nettet over det samme modemmet i høst fra stor urevatn i Bykle, Setesdalsheiene, mens vi måtte hele 9,5 km før vi fikk dekning på mobilen.

Det kan kanskje være et alternativ for deg?

Da slipper du å tenke på om overnattingsstedet har internett.

Hastigheten på bredbåndet avtar med avstanden til senderen, men man har som regel en ganske så brukbar hastighet uansett hvor man er, så lenge det er dekning.

Du finner dekningskart på hjemmesidene til ICE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har prøvd ICE: er dette så "mobilt" at man kan surfe i bevegelse, f.eks som passasjer i bil?

Har ikke prøvd, men en kollega har nettopp kjøpt mobilt bredbånd fra Netcom. Han sier at det står et helt vanlig simkort i modemet, så jeg går ut fra at signalene er de samme som for mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ICE baserer seg på det gamle 450 mobilnettet, mens Netcom baserer seg på 3G. Selv om det kanskje høres litt "bakvendt" ut, er det min erfaring at ICE generelt er raskere enn 3g vil være. Men dette vil selvfølgelig variere fra sted til sted. Sjekk derfor dekningskartet til de forskjellige leverandørene for å finne ut hvem som har best dekning der du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.