Gå til innhold
  • Bli medlem

Veodalen - skiføre


Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere nevnt min planlagte tur i dette området, og har bl.a. snakket om dårlige snøforhold. "Jobru" stilte spørsmål mom dette etter en medling fra meg om alternativ tur f.eks Loftet.

Nå reiste vi til Veodalen(fra Veoli) likevel nå i helga og overnattet på Grønbu - hytte tilhørende Lom Fjellstyre. Skiføre dit er helt OK. Vi gikk topptur til Nautgardstind - enkelte plasser litt sikksakk mellom stein som stikker opp og ellers ble det å ta beina fatt siste stigningen mot toppen, noe som ellers også er ganske nornalt etter hva jeg har skjønt. Absolutt en tur å anbefale. Skiføre mot toppen varierer med rutevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svaret Steinar. :(

Da oppretholder jeg planen med tur blandt toppene i Veodalen neste helg. Får håpe det kommer mer snø.

Har noen erfaring med hvor det er best å komme ned fra Memmurutind Ø når man kommer fra Søre Veotind? Er det best å gå ned til Memmuruskaret, eller kanskje det er bedre å komme seg ned på Veobreen fra toppen mot nord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Østre Memurutind og ned i Memuruskaret er det snøbar klippe hvor en må bære skiene, men der er fullt farbart. Et bedre alternativ er å gå ned den brede nordryggen og etterhvert dreie mot venstre (vestover) for å komme ned på Veobreen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.