Gå til innhold
  • Bli medlem

Ugåtte vegger i Hurrungane


leifhaakon

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg tror ikke noen har kommet opp selve Nordveggen på Store Ringstind (løst). Ellers mangler vel vestveggen på Gjertvasstind vinterbestigning (lang anmarsj og svært værutsatt). Mulig det mangler noe på Austabotntind også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, jeg har læst for nogle år siden, at de eneste vægge i Hurrungane, som på det tidspunkt ikke var klatret, var sydvæggen af Gjertvasstind og østvæggen af Store Austabotntind. Siden er sydvæggen af Gjertvasstind klatret (rute 16 og 17 i Klatrefører for Jotunheimen udgave 2005, klatret første gang i hhv. 1999 og 2002). Østvæggen af Store Austabotntind er vist stadig ikke klatret. Og så tilsyneladende også nordvæggen af Store Ringstind, som Jo nævner. For de to ruter i sydvæggen af Gjertvasstind er ikke nævnt noget om, at de skulle være klatret om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.