Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling Hardangervidda Juli/Aug 2008


kis

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Annonse
  • 3 måneder senere...
Ja nå er det snart ett år siden mitt første innlegg,hehe er det ingen som har padlet halne ? :shock:

Jeg har aldri padlet Halne, men jeg har tatt turen fra Halne til Skaupa&Sleipa mange ganger med båt. Det er jo ett langt vann, og det er nok en fin tur med kano også. Det er jo en del båt trafikk på vannet, og også noen hytter langs vannet. Men langs Halnetunga er det mange fine plasser likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært med å padle nord for riksvegen (husker ikke hva vanne her heter i farta) for så å krysse denne ved Fagerheim Turisthytte, og padle nedover øvre og nedre Hein. Herfra har vi dratt over i Halnefjorden og padla denne opp igjen til veien, hvor vi har rusla turløypa via Krækkja for å hente bilen.

Aner ikke åssen fisket er noen steder. Vi var bare på tur. Det var veldig flott - er ei øy sør i Halnefjorden som er topp å bo på. Her satt vi og så sola synke ned i Hardangerjøkulen. Men dette er store vann som ligger utsatt til for vær og vind, ikke minst sistnevnte fjord, Vi hadde flaks, og med sol og lett medvind gjorde vi den unna på et par-tre timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Beklager at det ille ble noen rapport fra turen.

Turen ble gjennomført som planlagt. Flott vær og fantastisk terreng. Fisken bet ikke før vi prøvde wobbler etter ca 2 dager.

Ble en del bæring. Særlig på slutten da alt måtte bæres ca 10 km fra Vollane til Mogen

Ble noen mil da.

Turen kan anbefales på det varmeste!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

KVENNA FILM!!!

Vi har laget en film om turen ned Kvenna.

Filmen er endelig i produksjon og vil bli ferdig i slutten av måneden.

Den kan bestilles av oss eller kjøpes hos www.magasinet.no

Vi brukte to år på denne filmen da det er vanskelig å få med seg alt på en tur.

Kjempefin film som inneholder alt fra padling, reinsdyr, ørretfiske og flott fjellnatur.

ANBEFALES PÅ DET VARMESTE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.