Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsker gode forslag til skoleturer for 15-åringer


GroG

Anbefalte innlegg

Kom med tips til overnattingssteder for 3-5 dager, og aktiviteter som passer og engasjerer ungdom - og gjerne også aktører som tilrettelegger aktiviteter til overkommelig pris om det skulle være behov for hjelp.

Det er mest sannsynlig at turen vil foretas høsten 2008.

Hilsen en mor som ønsker at undommen skal lære seg å like fjell og friluftsliv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm, kan iallfall huske fra min tid som 15-åring at mor var en demotivasjonsfaktor :lol: dnt har jo basecamps, og det er jo kanskje en mulighet å sende poden på en slik. hovedproblemet er vel uansett at å sendes på noe når man er 15 er et digert nederlag, er man konfirmert så er man jo voksen... uansett kan det være verdt å investere litt for fremtiden ved å la poden bestemme litt selv om dette er bra, så får du nok være med på tur om noen år, når planene er blitt store og det er behov for bil :D

ellers har jo f eks sunnmørsalpene mange knase topper man kan titte forsiktig utfor toppen av...

var forøvrig med på et klatrekurs ifjor der en far i meget god vilje hadde meldt på seg selv om sønnen for å lage en bra ferie. han var ikkje så veldig engasjert, og eg måtte dessverre si klart ifra om hva eg mente om sikringsrutinene hans etter at han hadde sikra meg en gang... sier ikkje at du skal gi opp, du kjenner barna dine best, men 15-årsalderen er kanskje den alderen der man liker minst å bli kjørt over. planlegg sammen med dem/han/hun, så skal nok noen her klare å tipse om det meste :D og lykke til! er iallfall fornøyd med å ha blitt dradd med til fjells i den yngre ungdommen idag...

klatring er det som fenger meg mest, og hvis den basillen biter i vinter er det iallfall sikret at det blir ønske om å komme seg ut til sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, kan iallfall huske fra min tid som 15-åring at mor var en demotivasjonsfaktor :lol: dnt har jo basecamps, og det er jo kanskje en mulighet å sende poden på en slik. hovedproblemet er vel uansett at å sendes på noe når man er 15 er et digert nederlag, er man konfirmert så er man jo voksen... uansett kan det være verdt å investere litt for fremtiden ved å la poden bestemme litt selv om dette er bra, så får du nok være med på tur om noen år, når planene er blitt store og det er behov for bil :D

ellers har jo f eks sunnmørsalpene mange knase topper man kan titte forsiktig utfor toppen av...

var forøvrig med på et klatrekurs ifjor der en far i meget god vilje hadde meldt på seg selv om sønnen for å lage en bra ferie. han var ikkje så veldig engasjert, og eg måtte dessverre si klart ifra om hva eg mente om sikringsrutinene hans etter at han hadde sikra meg en gang... sier ikkje at du skal gi opp, du kjenner barna dine best, men 15-årsalderen er kanskje den alderen der man liker minst å bli kjørt over. planlegg sammen med dem/han/hun, så skal nok noen her klare å tipse om det meste :D og lykke til! er iallfall fornøyd med å ha blitt dradd med til fjells i den yngre ungdommen idag...

klatring er det som fenger meg mest, og hvis den basillen biter i vinter er det iallfall sikret at det blir ønske om å komme seg ut til sommeren...

Hei

Har allerede fått med min egen sønn på noen turer allerede - vi var på Galdhøpiggen når han var 9. Men du har rett i at gutter på rundt 15 ikke er de mest motiverte... :) Jeg presser ikke for hardt på for tiden

Nå gjelder det å planlegge en klassetur for ca 25 tenåringer hvor det er viktig å få med aktiviteter elevene synes det er kult å være med på - klatring (ivhertfall i klatrevegg) kan være et godt alternativ - også rappelering og event. juvvandring. Skal de nå en topp må det ikke være for langt å kjedelig å gå så kom gjerne med tips om et sted der vi kan gjøre alt det ovennevnte. Det er heldigvis mye å velge mellom. /Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.