Gå til innhold
  • Bli medlem

Telemark binding!


Kayaq

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe Salomon foil ski, får de billig så ja, derfor lurer jeg litt på bindinger! kjører telemark, og har noen alternativer, enten Rottefella R8, Den nye Rottefella NTN, eller Linken Pro, eller Black diamond bindinger

Noen som har erfaringer, tips, hva som helst som kan hjelpe?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Linken på toppturskiene og R8 på bakkeskiene. En markant forskjell er at Linken gir liten bøyemotstand i helløftet og det føles en del anderledes når man kjører. Hva som er best er en vanesak/smaksak. En fordel med lite bøyemotstand kan være at tuppen av bakre ski ikke presses ned i løssnø. Samtidig er Linken veldig sidestabil.

For toppturbinding er det veldig nyttig med gåfunskjon. Linken har ikke det, men pga den lave bøyemotstanden er ikke det så farlig.

Hvis jeg skulle kjøpe både støvler og bindinger ville jeg absolutt ha vurdert NTN. Det ser veldig bra ut på papiret og i tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.