Gå til innhold
  • Bli medlem

Randone


Vinjesvingen

Anbefalte innlegg

Annonse

Mange vil nok svare at det spørs hva slags bruk du skal ha det til.

Selv har jeg kjøpt meg Rossignol Bandit B3 med Marker The Duke bindinger. Bindingene påstås å være kraftige nok til å kunne brukes som "vanlige" alpinbindinger. Ulempen er at de er tunge. Dersom du skal gå lange oppoverturer, er det nok en fordel med lettere bindinger, som Dynafit.

Selv skal jeg bruke vanlige alpinstøvler. Har kjøpt Black Diamond skifeller. Teleskopstaver bør du også ha + sekk og skredutstyr.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha ski som kan brukes til hardt og løst underlag og som en kan gå et stykke med.

Har sett litt på Scarpa F3 støvler og Dynafit FT Vertical bindinger på nettet.

Kostbart utstyr,hvertfall her i Norge.Så det lønner seg vel å bestille i utlandet.

Nokon som kjenner til bra nettbutikker i USA eller andre plasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg, og har - basert bestemt meg for å bestille helt nytt utstyr bla på innspill fra Alek :) på denne tråden: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9902&highlight=

Jeg har bestemt meg for de nye Dynafit 8.0 (170 cm) med Scarpa F3 (Thermo) støvler. Bindinger Dynafit Low Tech Race. Staver Leki Mountain, feller BD Glidelite Mohair Mix STS. Dette er utstyr jeg skal bruke på toppturer primært i Norge, Jotunheimen, Hurrungane mm

Jeg er 190 cm høy, veier 90 kg netto og er en ok skikjører, men ikke en ekspert, så for meg er det viktig at utstyret er lett oppover og til hjelp og glede hjemover. Som du sier er dette ganske kostbare saker og jeg kommer nok til å bestille alt ferdig montert på nettet fra Telemark Pyrenees. Eller er det andre som har bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.