Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjelesett.


Kristian N

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Lurer på om noe har erfaring med følgende kjellesett:

Msr Blacklite

Primus Litech

Skal ønske meg en av disse til nissen kommer 24. des

Prisen er ikke store forskjelden, så den har ikke noe betydning.

Har brenner Primus Omnifuel.

Håper noen kan sende noen ord om + og - på disse kjelesettene.

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Blacklite Gourmet, og er veldig fornøyd med det. Bunnen er tykk i forhold til liknende sett, og teflonbelegget godt. Må selvfølgelig være mer forsiktig mtp riper enn kjeler uten belegg, så jeg bruker en svamp eller kluten som følger med til rengjøring. Det har blitt noen riper i belegget av klypa, men det er bare langs kantene og har ingen betydning. Kjelene er passe store til to personer, men steikepanna er etter min smak i minste laget. Dette settet bruker jeg bare med primus, er redd det blir ødelagt på bål.

Da jeg kjøpte settet stod det mellom de to du nevner, jeg endte altså på Blacklite. Primussettet har vel ikke steikepanne?

De to fikk best tilbakemelding i en test DNT's Fjell og Vidde gjorde for en tid siden. Lurer på om Blacklite havnet et hestehode foran Litech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

MSR Black Lite er særdeles bra til å lage mat med. Du slipper at maten brenner seg fast og du slipper "smitte" fra aliminumen..

Bare pass på å ikke bruk metall mot non-stick bellegget. MSR har noen bra utensils.

Min subjektive mening er at du bør velge MSR. Synes det er mye rart som kommer fra andre leverandører og amerikanerne gjør sjelden feil.

Eller så kommer du jo ann på hvordan bruksområde du har. Det er klart at skal du bare smelte snø vinterstid holder det med MSR Alpine Cookset. Det er av stål og her er det bare å dælje løs med stålull ved rengjøring.

Jeg er hvertfall svært fornøyd med Black Lite.

Vet ikke om jeg sa mye annet enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Har brukt MSR Black Lite på noen turer nå.

Etter første gangs bruk - koking av vann, boblet non-stick belegget i en kasserolle, fikk ny gjennom reklamasjon i butikk.

Da jeg skulle vaske settet etter sist tur hadde også belegget i stekepannen boblet seg. Dette etter å ha stekt biff i smør.

Har vært nøye med å ikke ha pannen over varmen før jeg har hatt smør i ol.

Noen som har opplev samme?

Virker som et dårlig produkt for meg, men håper det bare er en mandagsutgave??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt MSR Black Lite på noen turer nå.

Etter første gangs bruk - koking av vann, boblet non-stick belegget i en kasserolle, fikk ny gjennom reklamasjon i butikk.

Da jeg skulle vaske settet etter sist tur hadde også belegget i stekepannen boblet seg. Dette etter å ha stekt biff i smør.

Har vært nøye med å ikke ha pannen over varmen før jeg har hatt smør i ol.

Noen som har opplev samme?

Virker som et dårlig produkt for meg, men håper det bare er en mandagsutgave??

Har brukt både settet fra MSR og andre sett fra bl.a Primus og Tefal hvor det samme har skjedd. Noe jeg tror kan være en grunn er for sterk varme på liten flate. Mange brennere, f.eks MSR Pocket Rocket har jo en tilnærmet sveiseflamme om gir ekstremt mye varme på en liten flate.

Tror det er vanskelig å unngå helt bobling i teflonbelegget, men produsentene burde jo strengt tatt ha klart dette bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.