Gå til innhold
  • Bli medlem

Molladalen


Svein

Anbefalte innlegg

Annonse
Flotte bilder Svein, fra en vakker dal jeg flerr ganger har prøvd å nå, men er blitt stoppet av været :cry:

Den turen må du få tatt Bjarne. Alpene i miniatyr og en perle for brattklivere som deg ! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par med litt fjelldetaljer :cry:

Det er da heil fantastisk fjell — det er jo Alpene i miniatyr og minst liga flott :cry:

Den turen må du få tatt Bjarne. Alpene i miniatyr og en perle for brattklivere som deg !

Det vill jeg svært gjerne, men sia jeg ikke har noe bil, blir det for krongla for meg. Har faktisk ikke vært på Møre eller Vestlandet i det heile tatt sia bilen min ble solgt.

En annen ting: Kan eggen gås i fri? (Jeg er holdt opp med å drasse på isenkram og tau)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting: Kan eggen gås i fri? (Jeg er holdt opp med å drasse på isenkram og tau)

Hvis det er eggen mellom Jønshorn og Randers topp du mener, så kan den definitivt ikke det?

Det er faktisk lett å komme seg til Molladalen uten bil. Det går buss hver time fra Ålesund til Ørsta/Volda, og motsatt. Fra Barstadvika er det fullt overkommelig å gå inn til Melbøsetra(ca. 4 km), og videre opp i Molladalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er eggen mellom Jønshorn og Randers topp du mener, så kan den definitivt ikke det?

Det er faktisk lett å komme seg til Molladalen uten bil. Det går buss hver time fra Ålesund til Ørsta/Volda, og motsatt. Fra Barstadvika er det fullt overkommelig å gå inn til Melbøsetra(ca. 4 km), og videre opp i Molladalen.

Der er andre problemer: Hvis jeg skal ha med telt, pose, liggeunderlag, mat til fl. dager og Trangia, blir det fort opp i 25kg sekk, som jeg må drasse på flerr steder hvor der ikke er bruk for det :cry:

Jeg som ikke liker å gå med tung sekk :cry:

Jeg har tidl. undersøkt bussforbindelsen fra Oslo til Ålesund. Husker det var noe med ankomst på kvellen, slik det ikke var mere å gjøre den dag :cry:

Å flyve blir vel ufyselig dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nattbuss fra Oslo til Ålesund, da kan du sove på busse og være fremme kl 7 dagen etter.

Å fly er faktisk ikke så dyrt heller, om du bestiller i god tid.

Fra Danmark ville jeg tatt fly pga reiseavstanden. Colorline har vel bra priser på båt+fly, vet ikke om du kan reise Danmark-Norge-Danmark med disse. Ellers er det lave priser på fly hvis en er tidlig ute med å bestille som knadne skriver

Bestiller i god tid, eller tidlig ute! Jeg har i flerr år reist med kort varsel etter omhyggelig ransakning av værvarsling på Internet, og holdt øye med Webkamera for snødypte. Det har gitt resultet, fx i fjor ramte jeg en periode på 14 dager med flott vær.

Viss ikke været er bra er det bortkastet tid og penger at reise til Norge :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i flerr år reist med kort varsel etter omhyggelig ransakning av værvarsling på Internet, og holdt øye med Webkamera for snødypte. Det har gitt resultet, fx i fjor ramte jeg en periode på 14 dager med flott vær.

Viss ikke været er bra er det bortkastet tid og penger at reise til Norge :D

Du har selvfølgelig helt rett. Ikke bestill i god tid hvis du skal til Sunnmøre. Vi som bor her glemte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.