Gå til innhold
  • Bli medlem

valg av mtb sykkel til under 6500kr?


Furuskogen

Anbefalte innlegg

Annonse

nakamura summit var vel en sykkel i den prisklassen for noen år siden. usikker på om den produseres enna, men kan være værdt en tur innom intersport for å høre. Mener å huske at den hadde en bra gjennomført lik utstyrsgruppe og vant en del tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på når vi ikke vet hva den skal brukes til. Er det grus og litt sti kan kanskje denne være ok: http://www.oslosportslager.no/product/8243/8265/421973/Hard_Rocx_Stone_Machine_terrengsykkel.html

Denne finnes også i lettvektsutgave og med skivebrems. med litt flaks kan du finne den på salg til under 6500. Har selv lettvektsutgaven uten skivebrems, men savner bedre bremser når det går fort nedover på sti.

Ellers er det mye sykler på salg nå. Bør i alle fall være mulig å få minst 30% i forhold til veil pris nå på senhøsten. Til 6500 bør du kunne finne noe med shimano xt gir og skivebremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del, ikke kjøp billig hard rocx, har prøvd det meste av hard rocx til under 15000 og synes ikke sykklene er noe å skryte av før du kommer godt over 10. heller ikke den dyreste modellen synes jeg er verdt prisen. Du finner masse annet med bedre rammer og generelt bedre utstyr til en bedre pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slett ingen ekspert på terrengsykkel, men må si at jeg så langt er bra fornøyd med hard rocxen min. Men ettersom det finnes så mye som er bedre synes jeg du skal hjelpe oss andre ved å nevne noen av de som er bedre! Mye lettere å kjøpe riktig hvis du får vite hva som er bra istedet for å få vite om noe av alt det dårlige som finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slett ingen ekspert på terrengsykkel, men må si at jeg så langt er bra fornøyd med hard rocxen min. Men ettersom det finnes så mye som er bedre synes jeg du skal hjelpe oss andre ved å nevne noen av de som er bedre! Mye lettere å kjøpe riktig hvis du får vite hva som er bra istedet for å få vite om noe av alt det dårlige som finnes!

ehhm, hvis du leser litt lengre oppe i tråden står det vel noe om en nakamurasykkel. men for all del, smaken er som baken så noen vil sikkert like hard rocx, har selv blandt annet en cambrium sl (gamlemodellen) som brukes flittig både sommer og vinter, en helt grei sykkel selv om den har krevd en del utskiftninger. det du skal tenke over når du vurderer hard rocx er at de har relativt lange og stive rammer som egner seg best for grusveg og lignende, på mer teknisk kjøring i skog og på sti ville jeg valgt en sykkel med kortere ramme feks specialized eller GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Skiforeningen sin partner mht. klær har også sykler og sykkeldeler til gunstige priser efter norske forhold!

Kjøper selv deler i Danmark eller fra engelske www.chainreaction.com. Men her kommer avgifter, så lenge Noreg holder sig utenfor EU.

sjekk ut her: http://www.eurotex.no/

Elginnen kjøpte sykkel her og fik noenlunde sakkyndig betiening og har ikke angret på kjøpet. Men det kommer selvsagt an på bruken!!

Sjekk som nevnt ovenfor åssen rammen er å sitte på mht lengden. det kan være stor forskjell på ulike merker, menendrin av frempinnen kan også bety noe. Få lov til å ta en liten prøve tur rundt om butikken!

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.