Gå til innhold
  • Bli medlem

The North Face Himalayan Parka- Erfaring


Pudding

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Er en ordentlig frysepinn,

og vurdere å kjøpe en The North Face Himalayan Parka .

Har noen her som har prøvd denne jakka?

Og for n`te gang på forumet:

stemmer denne utregningen hvis jeg kjøper fra utlandet?

Jakke $499

UPS Worldwide Express $145 = $644

Kurs på idag 5.37 =3458,28

Moms 10.7 % = 370,04

MVA (3458+370,04x 25%) = 957,08

Totalt 4785,40

Skal amerikansk tollprosent trekkes av på totalsum før toll/mva.?

Og hvor stor er denne?

Er det noen andre tillegg/frakt som kan komme?

Takker for alle innspill/korreksjoner.

Mvh.

Pudding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.

mange butikker har trekt fra taxen sin fra prisene i utgangspunktet, sjekk faq´en dems for å være sikker..

mva = moms, det er evt toll du må betale i tillegg men er ikke sikkert, mange unntak!

ser riktig ut bortsett fra det!

jakka er knallgod den, men tar MYE plass, og veier like mye som en sommerpose.

kort er den også, så du kan nesten vurdere en størrelse opp i forhold til andre jakker (kommer ann på bruksområde)

skikkelig mye bra dun, så den er varm som bare det, kanskje i overkant til det meste. ville heller kjøpt en jakke som var litt mindre drøy som får mer bruk..

kan få min til den prisen.. lite brukt:D str M, i burgunderrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler vel mva også for frakt. Så den må legges til før mva-utregning som gjort i eksempelet over.

Det er det som er blitt gjort i alle mine kjøp, og det begynner å bli en del.

I tillegg vil det vel komme et fortollingsgebyr på ca 150kr, eller er det allerede med i DHL-prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har den jakka, og er veldig godt fornøyd med den. Den er fantastisk lun og varm, og har også et solid ytterskall.

Den eneste ulempen er at den er stor og litt tung hvis du skal ha den mye med deg i sekken på tur som et varmeplagg. Da ville jeg vurdert et lettere alternativ.

Når det gjelder prisen så er den veil 6000,- i Norge, men du får ganske lett rabatt på en så dyr jakke. Jeg fikk 25% bare ved å spørre pent, og da lønner det seg ikke å kjøpe over nett lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for et annet alternativ istedenfor.Kjøpte meg en McMurdo istedenfor.

Fikk tilslag på en på Ebay.

Uten min viten satte selger den som Gift på tollpapirene, og ble ferdig fraktet på døra til den nette sum 1.220,-.

Ikke vært skikkelig kaldt her enda, men virker varm og bra.

"Irriterer" med litt med lommestyret på innsiden av jakka (smårællommer som jeg ikke kommer til å bruke).

Det er en omfanvnsrik jakke, stor som F. Er meget fornøyd.

Mulig jeg kjøper en Himalaya hvis jeg kommer over en,men foreløpig så virker den kanskje litt overkill.

Takk for innspill og forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :wink: så tilbudet på sportsnett.no og slo til med en gang, men så leste jeg her etterpå og er nå litt usikker på og jeg heller burde kjøpe den i butikken. Hva tror dere , ble vel ca 5000 kr med porto.. Å får jeg avbestilt den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ei rå jakke.

Står en mye stille eller er ikonstant drittvær, er sikkert jakka knall den.

Men jeg merker i McMurdoen i dag da jeg gikk i 45 mins på veien med kjøteren,

at det er ikke store anstrengelsene som skal til før det blir badstu.

Men forløpig er det jo ikke kaldt enda.

Digg å ha ei varm jakke når bikkja skal ha en liten luftetur, kontra å kle på seg ørten plagg.

Men alt til sitt formål.........

Er jo flere her på forumet som har jakka, så du får håpe de svarer deg.

Lykke til iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej.

Jeg har jakken og er vældig godt fornøjet med den. Jeg har ikke haft mulighed for at teste den i meget koldt vejr endnu.

Men selve jakken er solidt bygget, meget varm og gennemtænkt til mindste detalje.

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er en topp jakke, men lurer litt på om den passer til mitt bruk.. Blir den ikke veldig stor(tar mye plass i sekken, vannskelig komprimere osv) ?? skal vel ikke store aktivitetsnivået til, før den blir for varm også.. På en dags tur eller en lengre fjell tur , er det vel en litt for tung jakke?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vittsen med en slik jakke er jo å ta den på under pauser eller når man sitter rundt bålet, evt fryser i teltet om kvelden. også perfekt om man skal ut en liten tur på natten for å gjøre sitt. Det skal være ganske mange blå om man skal bruke en slik jakke når man er i aktivitet. I tilegg får du et problem med å tørke dunet om det blir svett vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej Jakobsen

Måske er mit norsk for dårligt(?), og jeg derfor ikke fatter humoren, men hvorfor er det en vits (morsomhed på dansk) at man (inklusiv mig) vil bruge jakken til pauser, aftensbrug i telt osv?

Jeg var en lille tur på Ustatind sidste år, hvor det frøs -20, og her kunne jeg ikke holde varmen da jeg ville spise frokost. Det var simpelthen for koldt. I langt bedre vejr spiste en kammerat og jeg frokost på Bygdin i påsken 2005. Også her blev det hurtigt koldt (på trods af at solen skinnede og det var påske).

Middagsmaden / frokosten er en vigtig pause for mig på vinterfjeldtur. Jeg har købt jakken for netop at have tiden til at nyde min mad - og ikke mindst naturen omkring.

Det skal være ganske mange blå om man skal bruke en slik jakke når man er i aktivitet.

Men altså, misforstår jeg noget?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver på nytt:

Poenget/hensikten med en slik jakke er å ta den på/bruke den under pauser eller når man sitter rundt bålet, spiser frokost, middag, evt fryser i teltet om kvelden. også perfekt om man skal ut en liten tur på natten for å gjøre sitt. Det skal være ganske mange blå om man skal bruke en slik jakke under aktivitet fordi den da blir for varm. I tilegg får du et problem med å tørke dunet om det blir svett vinterstid.

Altså å bruke en parkas/dunjakke når man er i aktivitet/bevegelse er ikke gunstig fordi det dannes svette som gjør at man fryser. (men det vet vell alle fra før av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Poenget/hensikten med en slik jakke er å ta den på/bruke den under pauser eller når man sitter rundt bålet, spiser frokost, middag, evt fryser i teltet om kvelden...

Poenget med en slik jakke er vel strengt talt att man holder seg varmere med jakka på?

..Altså å bruke en parkas/dunjakke når man er i aktivitet/bevegelse er ikke gunstig fordi det dannes svette som gjør at man fryser. (men det vet vell alle fra før av)..

Kommer helt ann på jakka og tempen det, beklager flisespikket, men du kan si at det ikke er gunstig og gå og svette om vinteren, men at det er ugunstig og ha på dunisen "i aktivitet/bevegelse" er litt for skråsikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med en slik jakke er vel strengt talt att man holder seg varmere med jakka på?

Har jeg sakt noe annet så beklager jeg det. hensikten med jakka er selvfølgelig å holde seg varm.

Kommer helt ann på jakka og tempen det, beklager flisespikket, men du kan si at det ikke er gunstig og gå og svette om vinteren, men at det er ugunstig og ha på dunisen "i aktivitet/bevegelse" er litt for skråsikkert ;)

Jessda, om det er 60 blå så er den sikkert kurrant å bruke. det skal jeg ikke uttale meg om da jeg aldri har opplevd mer en ca 35-40, å den gangen brukte jeg ikke dunjakke/parkas men ullundertøy, superundertøy, fleece og skalljakke. å jeg frøs ikke så lenge jeg holdt meg i aktivitet. Men om man blir stående/sittende i ro en stund er det selvfølgelig et must. bruker selv dunjakka mange ganger i løpet av vinteren.

Pirkete skal det være! :cry::D:P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Hentet jakken på posten i går, er virkelig en stor jakke men positivt overrasket over vekta ; D Men en ting jeg lurer litt på er at : dunet i jakken tyter ut, har hørt at dette er vanlig på dunjakker ,men jakken er helt ny og synes det er litt rart at det "tyter" ut dun gjennom sømmene.. Håper noen kan forklare/svare meg på dette ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Hentet jakken på posten i går, er virkelig en stor jakke men positivt overrasket over vekta ; D Men en ting jeg lurer litt på er at : dunet i jakken tyter ut, har hørt at dette er vanlig på dunjakker ,men jakken er helt ny og synes det er litt rart at det "tyter" ut dun gjennom sømmene.. Håper noen kan forklare/svare meg på dette ;P

dette skjer emd alle dunjakker, med mindre de er sømløse. ikke noe å bry seg om med mindre sømmene har gått opp. i den jakka du har kjøpt er det nok av dun uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

I skiklubben tenker de på å få sponsing fra North Face og få denne jakka til 60 % avslag!!! Jeg har googlet litt på denne jakka, den koster 5999,- veiledende og er visstnok varm så det holder! :wink:

Men har hørt at den er ikke "lang" nok. Altså at det er en fordel at den går over hofta og rumpa! Stemmer dette? Hvordan er den ifht Mountain Hardware Sub Zero SL Parka?

Sondre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.