Gå til innhold
  • Bli medlem

Chiruca Skandinavia jaktstøvel


Detlef

Anbefalte innlegg

Annonse

har kjøp mine pittelitt store, så det er plass til en god ullsokk og masser av god luft... da er de varme nok til postering i minusgrader... er eller ikkje en spesielt stiv støvel, behagelig å gå med. har foreløpig ikkje hatt problemer med våte tær! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er at du styrer unna denne støvelen. Elendige sømmer. Ikke lær under Kevlaforsterkningene bak. Så når!! sømmen løsner er det ikke noe lær under som gir støtte. Pløsen er skjært på en rar måte, så selv om støvelen virker høy, er den ikke det. Vannet begynner å trenge inn ved pløsen ca 2/3 opp på støvelskaftet.. Skikkelig elendig.

Har endel kompiser som har hatt denne og de har alle sammen byttet til andre modeller.

Jeg ville gått for Alfa Bever grip+. Har hatt mine siden de kom på markedet, og de er helt supre. Iallefall til mine føtter.. :-) Og så koster de jo det samme som Chiruca Skandinavia. Men det finnes jo menge andre gode jaktstøvler der ute.

RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er at du styrer unna denne støvelen. Elendige sømmer. Ikke lær under Kevlaforsterkningene bak. Så når!! sømmen løsner er det ikke noe lær under som gir støtte. Pløsen er skjært på en rar måte, så selv om støvelen virker høy, er den ikke det. Vannet begynner å trenge inn ved pløsen ca 2/3 opp på støvelskaftet.. Skikkelig elendig. Har endel kompiser som har hatt denne og de har alle sammen byttet til andre modeller.

Jeg ville gått for Alfa Bever grip+. Har hatt mine siden de kom på markedet, og de er helt supre. Iallefall til mine føtter.. :? Og så koster de jo det samme som Chiruca Skandinavia. Men det finnes jo menge andre gode jaktstøvler der ute.

RK

Solgte disse skoen fra "min" butikk før. Er en sko med go komfort, men vi hadde altfor mange reklamasjoner pga. overnevnte.

Selger i dag Alfa samt LaSportiva. Har så godt som ikke reklamasjoner på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Noen som har erfaring med Chiruca Skandinavia jaktstøvel? Varm, stivhet, komfort vanntett? Finnes bl.a. her

http://amfibi.no/display.aspx?menuid=503&prodid=358

Skal brukes til jakt og vanlige flerdagsturer i fjellet.

Takker for alle svar.

Har brukt denne (samme) støvelen i 4-5 år nå og er veldig godt fornøyd. Har gått veldig mye både i fjell og skog, og selv om enkelte sømmer nå begynner å gi etter er støvlene ennå 100% vanntette. Nå bytter jeg i nytt par av samme type. Pga mine slitne hæler valgte jeg litt stor størrelse. Det har vært perfekt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Scandinavia. Kjøpte de siden jeg var veldig fornøyd med Chiruca Norway som jeg slet ut. Måtte lime sømmene etter kort tid, dessuten passer de ikke meg like godt som Norway gjorde. Kjøpte Alfa Bever Grip+, den passer meg mye bedre. Har hatt den i et år, ingenting å klage på så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.