Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS mottakere til lavest mulig pris, nå den nye H-serien fra Garmin


ottolund

Anbefalte innlegg

GPS utstyr produsentene deler opp markedet i segmenter med forskjellig prisnivå, ofte med Norge som en del av et segment med høyt prisnivå. Som forbruker prøver man å motvirke dette ved å finne internasjonale nettbutikker som selger til lavest pris. De nye modellene Garmin eTrex Vista HCx og Legend HCx, og H-serien generelt, selges til 50-75% høyere pris i Norge enn fra enkelte internasjonale nettbutikker. Siste funn av nettbutikk for H-serien mm er gpscity.com, se De nye Garmin eTrex modellene Venture HC, Summit HC, Legend HCx og Vista HCx

God høst, og god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi - her var det store prisforskjeller ja...

Ser at 76CSx koster drøye 1500,- Men litt over 2200 med economy frakt. Så er jo spm - hva tilkommer av moms og toll og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får som regel en moms-regning i posten i etterkant, på 25% av beløpet. 0% i toll, i alle tilfeller jeg kjenner til.

En digresjon: Det er stadig mas i media om inflasjon og behov for renteøkninger. Derfor er det viktig å kjøpe varer så billig som mulig og motvirke inflasjonen, bra for alle, mer penger til gode og mer tid til bl.a. forfriskende turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi - her var det store prisforskjeller ja...

Ser at 76CSx koster drøye 1500,- Men litt over 2200 med economy frakt. Så er jo spm - hva tilkommer av moms og toll og sånn?

Garmin GPSmap 76CSx koster USD 360, med frakt og pakkekostnader USD 407. Med dagens dollarkurs blir det hhv ca NOK 2.000 og 2.240, + 25% moms, totalt kr 2.800. I Norge ligger prisen på rundt kr 4.600 inkl. frakt, dvs 64% høyere.

Angående spørsmål fra Disip, topo kart tror jeg ingen selger billig, dvs prisene er relativt like over hele fjøla, se eksempelvis gps kart hos komplett.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi først er inne i gråsonene:

Vær oppmerksom på at man kan bestille varene og be selger merke det med "Used. Value USD25. Been for repair" Eller lignende al'a reklamasjon. Da slipper man moms. Jeg gjorde det på en Garmin 520S og sparte en liten formue på det. Jeg bruker en butikk på e-bay. Bestilte på en fredag, fikk mail om at det var sendt på tirsdag og fikk det levert med varetaxi på fredagen etterpå...Risikoen er her at om varene skulle forsvinne underveis er verdien satt så lavt at man kan sitte der med skjegget i postkassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne butikken gjør uttrykkelig oppmerksom på at de ikke driver med sånt... ;)
OK.. Vel.. Ser at den selgeren jeg handlet hos tar 344 dollar for den GPS'en du skal ha, og med den expressfrakten jeg benyttet (100 dollar), så blir totalprisen kroner 2400,- og da unngår man momsen..Om man tar billigfrakt så blir det jo enda noe billigere sikkert..

Det finnes selgere som er billigere enn den jeg benyttet.

Poenget er vel at E-bay kanskje kan være et alternativ - ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De billigste Topo Pro kartene jeg har funnet er hos xd.no til 644,00, ellers er det som nevnt stor variasjon på prisene, fra omtrent 695.- og til over 750,-. Produsenten selv har (hos kartbutikken.no ), priser på 698,-, og også nå tilbud på enkelte GPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenom innholdet i emnet. Men skryt over service

Kjøpte nettopp ein etrex legend hcx, med 1gig minnekort for 3000kr på www.mpx.no

Det ska dei ha, trur mpx har ein korrupt postmann i systemet. Raskere levering er det lenge si eg har hatt. 3 dager. Som regelt pleie det å gå 1uke +

Så *thumbs up* for mpx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.