Gå til innhold
  • Bli medlem

Rovdyrobservasjoner


fuglehunden

Anbefalte innlegg

Annonse

Nei fan, komme med observasjoner om hvor en ser rovdyr er ikke lurt.

Da tar det bare en liten stund så er det noen som skal skyte den!

La oss få rovdyr i hele Norge!!! Kunne godt tenkt meg å få sett bjørn eller ulv i mine "nærområder"!

Men sier en at en har sett dette, tar det ikke lang tid før galne folk skal sta å ta livet av den.

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EinarW" skrev:

Nei fan, komme med observasjoner om hvor en ser rovdyr er ikke lurt.

Da tar det bare en liten stund så er det noen som skal skyte den!

La oss få rovdyr i hele Norge!!! Kunne godt tenkt meg å få sett bjørn eller ulv i mine "nærområder"!

Men sier en at en har sett dette, tar det ikke lang tid før galne folk skal sta å ta livet av den.

"Så rett, så rett."

Ikkje legg forholda til rette for rovdyrhatere.!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn i Læsja og på Oppdal. Tror nok ikke jegere vil reise dit for å jakte hvis de finner stedsnavn her. At det oppholder seg bjørn der er vel noe alle jegere og lokale vet fra før.

Og jeg tror det er håp for deg å se bjørn i Ålesund også. Var det ikke en bjørn i nærheten av Ålesund i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn i Læsja og på Oppdal. Tror nok ikke jegere vil reise dit for å jakte hvis de finner stedsnavn her. At det oppholder seg bjørn der er vel noe alle jegere og lokale vet fra før.

Og jeg tror det er håp for deg å se bjørn i Ålesund også. Var det ikke en bjørn i nærheten av Ålesund i fjor?

Det har vel ikke akkurat vært noen bjørnestamme i Lesja - her er det vel snakk om streifdyr som sveiper innom fra tid til annen?

Men - som kjent - i Pasvik er det mye bjørn - og det var forfriskende å se en reportasje derfra om hvilket avslappet forhold befolkningen der hadde til "bjørnetruselen" - der har lokalsamfunnet levd med bjørn i alle år - der tar man hensyn til at det er bjørn i området - man ser det som en berikelse av tilværelsen at det er sjanse for å se en bjørn, selv om de færreste har opplevd det - alt dette i sterk kontrast til det hysteri som er oppstått lenger sør i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ikke akkurat vært noen bjørnestamme i Lesja - her er det vel snakk om streifdyr som sveiper innom fra tid til annen?

Men - som kjent - i Pasvik er det mye bjørn - og det var forfriskende å se en reportasje derfra om hvilket avslappet forhold befolkningen der hadde til "bjørnetruselen" - der har lokalsamfunnet levd med bjørn i alle år - der tar man hensyn til at det er bjørn i området - man ser det som en berikelse av tilværelsen at det er sjanse for å se en bjørn, selv om de færreste har opplevd det - alt dette i sterk kontrast til det hysteri som er oppstått lenger sør i landet.

Regner vel med at dette er samme bjørnen som er observert tidligere i samme området. Mest sansynlig en unghanne.

Ellers så er det vel ikke så smart å legge ut hvor man ser rovdyr :roll: .

Finnes nok av de som gjerne skyter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner vel med at dette er samme bjørnen som er observert tidligere i samme området. Mest sansynlig en unghanne.

Ellers så er det vel ikke så smart å legge ut hvor man ser rovdyr 8) .

Finnes nok av de som gjerne skyter dem.

Mye folk ikke vet :lol: Det ble sett en bjørn på Oppdal, dagen etter ble det sett bjørn på Læsja, en eller to dager etter det igjen ble det sett en bjørn igjen på Oppdal. Så det er vel tvilsomt at det er den samme. Sist gang helt nord i Oppdal. Dette blir en altfor lang strekning mellom desse tre stedene til at det er en og samme bjørn.

Tror ikke jegere reiser ut for å jakte når de hører hvor bjørnen "har" vært. Det er som å lete etter nåla i høystakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ikke akkurat vært noen bjørnestamme i Lesja - her er det vel snakk om streifdyr som sveiper innom fra tid til annen?

Men - som kjent - i Pasvik er det mye bjørn - og det var forfriskende å se en reportasje derfra om hvilket avslappet forhold befolkningen der hadde til "bjørnetruselen" - der har lokalsamfunnet levd med bjørn i alle år - der tar man hensyn til at det er bjørn i området - man ser det som en berikelse av tilværelsen at det er sjanse for å se en bjørn, selv om de færreste har opplevd det - alt dette i sterk kontrast til det hysteri som er oppstått lenger sør i landet.

Ja det er streifdyr, men bjørnestammen vokser kraftig så det kan bli mye mer vanlig de kommende år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye folk ikke vet :?: Det ble sett en bjørn på Oppdal, dagen etter ble det sett bjørn på Læsja, en eller to dager etter det igjen ble det sett en bjørn igjen på Oppdal. Så det er vel tvilsomt at det er den samme. Sist gang helt nord i Oppdal. Dette blir en altfor lang strekning mellom desse tre stedene til at det er en og samme bjørn.

Kan en av disse være den samme bjørnen som blei sett i nærheten av Ålesund, mon tro? :?::?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36658.jpg

Bamse som tuslet over Trysilelva en sommernatt for 2 år siden, tok bildet omtrent 20 sek etter at den gikk over veien.

Har kompiser som støtte på bjørn ved Osensjøen mellom Rena og Trysil under storfugljakta. Er jo en og annen bjørn ute, men tipper det er mye streifdyr.. hvertfall sør for Trønderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det nå egentlig være så farlig å si hvor rovdyra er? I Holtålen kommune i sør-trøndelag har man jakta etter bjørn i nesten hele sommer uten å få fatt på den. Så det er nok ikke bare å møte opp for å skyte bjørn for dem som kjenner slike lyster.

Det har jevnt og trutt blitt funnet kadaver, og innimellom har noen fått øye på bjørnen(e). Men det var visst ikke så enkelt med bjørnejakt forsto jeg...

Mvh, BentO:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble observert ulv i Rauma i fjor, min kompis observerte den leeeenge før det ble allment og den fikk gå i fred tils det ble oppslag i media. Da tok det ikke lenge før den ble skutt.

Så derfor ser jeg ingen vits i å si fra om rovdyrobesrvasjoner....

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.