Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppturer rundt Røldal


Herman

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg til Røldal i helgen og kunne godt tenkt meg en fin topptur utenfor skianlegget. Skal gå med stive støvler og brede ski, så nedkjøringen kan være bratt og spennende.

Håper det er noen her som har noen gode tips!

Herman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Herman!

Du gav oss ikke lang tid på å finne bra topptur alternativer rundt Røldal (1 til 2 dager). Skal du bruke Hordadalen (skitrekket) som utgangspunkt har du Killestadnuten (1236moh) og Kvitenuten (1467 moh). Disse ligger på nord-nordøstsiden av trekket, og fjellsidene som vender ned mot skianlegget blir benyttet under RFC (Røldal Freeride Challenge). Et annet alternativ er Histeinsnuten (1344 moh). Denne kan du nå både fra Seljestadsiden og Hordadalsiden. Fra Seljestadsiden kan du gå fra Korlevoll-parkeingsplass. Fra Hordadalen kan du jukse å ta trekke til topps og gå over Elvershei (1374 moh) og holde nord-nordvest mot Histeinsnuten.

Har ikke vært topptur på de to førstnevnte (står helst i trekk når jeg Hordadalen), men de ser spennende ut fra Elvershei. Personen som skjuler seg bak pseudonymet Inuitten har peiling på Røldalsområdet. Du får håpe han logger seg inn og gir deg noen tipps før du reiser til Røldal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar, selv om de først ble lest etter helgen. Men det er jo min feil som la inn spørsmål samme dag som jeg dro..... Helgen var uansett meget bra selv om føre kunne vært noe bedre. Men med slike fjell og anlegg så kommer jeg garantert tilbake. Tar kontakt neste gang, Pelle, så jeg får oppleve de virkelige go' stedene!

Herman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.