Gå til innhold
  • Bli medlem

Bletoppen


Tommy og Tigern

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Gikk denne toppen på ski i helgen, og det var meget flotte forhold. Ned igjen tok jeg en rute som jeg ikke har sett nevnt her, men som er et flott alternativ til den merkede traseen: over høyde 1305 sørøst av Bletoppen, så noe ned langs ryggen før jeg tok meg ned i den lille dalen som kommer ned fra Rjupeskardet. Denne ble brukt nærmest som halfpipe - en suveren nedkjøring. Deretter over Kjøvetjørn og ned lien til Sønstevatn.

Dette er en mulighet folk burde benytte seg av dersom de har lyst på en runde og vil unngå den bratte Langedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud: Det tenker jeg var flott! :wink: Bletoppen er en kjær topp jeg har vært på flere ganger som liten tass. Så dere returnerte om Rjupeskar, en artig variant. Sist jeg var oppi der gikk vi om Bleporten fram og returnerte om Sigridsfjell tilbake. Gikk også oppom Tverrgrønuten, men hadde ikke i tankene om Rjupeskar. Artig med sånne små dalsøkk som kan brukes til halfpipe, spesielt rundt påsketider med lett styresnø og klisterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Søren heller, noen flere som oppdager denne perla! Neste gang prøver du også søkket som går ut fra Kongstjenn /Hitjørna 500 meter lenger nord, det er nesten like fint! Husk at det er to "Rypeskar" Det som ligger nord for Vasshølet er nok mer ras-utsatt!

God Tur

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.