Gå til innhold
  • Bli medlem

Gass som brensel i Nova/Nova +


Øystein_S

Anbefalte innlegg

Annonse

Nei, har ikke nova. Jeg vurderer hva jeg skal kjøpe. Har kun gass (crux og trangia) og rødsprit (trangia), men trenger en vinterbrenner, og vil gjerne ha muligher for å putte den i trangian. Har gassbrenner til trangian fra før, så det er for så vidt ikke så viktig at den brenner gass også, men det er jo kjekkt med flere muligheter.

Jeg fant en tråd her tidligere om optimus i trangian ved hjelp av nova-adapteren. Finner ikke den igjen. Noen som vet om det funker bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært igjennom de samme tankene rundt brenner. Bruker gass om sommeren og det virker veldig bra. Ser egentlig ikke noe grunn til å slutte med det.

Så om du ønsker å ha en brenner som passer i Trangiaen så kan de fleste brennere tilpasses ved å kutte litt i stormkjøkkenet. F.eks Omnifuel: http://www.rypesteggen.no/VisArt.asp?Art=1350 Nova'en passer vel rett inn.

Hvis du bare er ute etter f.eks en frittstående brenner, så virker det ut som Coleman er godt likt.

Personlig så hadde jeg brukt gass om sommeren så lenge det lar seg gjøre og annet f.eks parafin eller bensin om vinteren. Og hvis du har en gassbrenner som virker, så bruk denne om sommeren og en annen brenner om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vindskjerm av typen "le-vegg" som fungerer fint.

Tror xxl selger en sånn. Jeg kan sende bilder hvis det er ønskelig.

Den beste løsninga er Sigg- Tourist for Coleman.

se hjemmsida mi http://home.c2i.net/primus/tilbehor.html

400 og 442 går helt fint med normale størrelser kasseroller.

F.eks er alle kasserollene til Trangia 25 helt fine på 400/442

Jeg ser egentlig ingen grunn til å bruke gass.

Man må åumpe Coleman, med man slipper forvarminga, så brukervennligheten er nesten som gass.

I tillegg er miljøbensin vesentlig billigere enn gassbokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.