Gå til innhold
  • Bli medlem

NORGE PÅ TVERS


evene

Anbefalte innlegg

"Norge på langs" er for ambisiøst for meg. Derfor tok jeg heller turen til Narvik i sommer, og gikk "NORGE PÅ TVERS", fra Riksgrensen til nærmeste fjordarm (Rombaksbotn). Det burde kanskje opprettes en klubb for slike "prestasjoner"?

post-3356-133474497528_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Snart har jo "alle" gått Norge på langs, så det er på tide å få høyre litt meir om gode "på tvers" ruter. Kanskje fins det fleire gode tips der ute til ein snartur over kongeriket? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette konseptet er festlig! Dette liker jeg!

Det er så mange som skal gjøre alt raskest, lengst og høyest (inkl. meg selv..).

Det må utvikles!

Er det mer å gjøre, etter at jeg har fullført Hellemobotn (eller Finmark)? Senest, kortest, lavest...

F.eks. bestige Norges laveste fjell? Hva er definisjonen av "fjell"?

Forresten, lengst tid gjennom Norge er vel litt drøyt...

Hva med en bevegelse som "slow-food"-bevegelsen? Opplevelser i stedet for prestasjoner, men allikevel ha et rekordmål?

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innerst i Sognefjorden til svenskegrensen måtte jo være en mere real tur og ikke bare en vits. Mulighet for å få med noen høydemetre opp og ned på den ruten.

Norges laveste kommunetopp er toppen av øya Eime i Kvitsøy kommune. Klatringen er ikke allverdens men man er avhengig av privat båtskyss og flatt vann, så det er ikke hver dag det er kurant å komme til topps.

Den sloweste fooden jeg har spist er vel å bruke absolutt hele togturen fra Brummunddal til Sjo for å spise 2 brødskiver av matpakka, på vei til påsketur. Jeg var så treig til å spise den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manndomsprøven utført!

På torsdag gikk jeg HELE den lange vegen mellom Riksgränsen i Sverige, via den nydelige Rallarvegen ned til Rombaksbotn, og altså havet.

Så nå har jeg gått tvers gjennom hele Norge!

Kjempeprestasjon, 14 kilometer i nedoverbakke.

Turen er nydelig, gikk på den gamle Rallavegen, anleggsvegen som ble laget rett før århundreskiftet i forbindelse med byggingen av Ofotbanen.

Kan absolutt anbefales.

Men jeg er litt lei meg for at jeg ikke rakk å gå den VIRKELIGE manndomsprøven; fra Svenskegrensen til Hellemobotn, også tvers gjennom hele Norge, hele 6 kilometer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.