Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda tur?


Jakob

Anbefalte innlegg

Kære Alle.

Så er det blevet min tur til at søge jeres ekspert viden om området Hardangervidda.

Min kammerat og jeg vil gerne gå en marts tur (gerne når ruterne er kvistet) på/i Hardangervidda med telt og pulk.

Vi forestiller os evt. Finse eller Ustaoset som udgangspunkt og vil gerne ende i Haukeliseter. Dette er dog ikke et krav - og vi er åbne for forslag.

Vi er ikke voldsomt rutineret (var på en enkelt vinter-tur med telt i Jotunheimen forrige år) og vil derfor gerne undgå store stigninger og fald.

Vi er begge i god form (maratonløbere og løber ellers en del) og forventer at kunne gå ca. 20-25 km om dagen. Er dette realistisk?

Kan I komme med gode tur forslag? Vi sover i telt og er villige til at afvige en smule fra de kvistet ruter, MEN vil gerne ha´ hytterne inden for nær afstand som en sikkerhedsforanstaltning.

Jeg kender til denne tur beskrivelse ( http://ifriluft.net/gallery2/v/turbeskrivelser/ostlandet/hardangervidda/finsehaukeli_03/?g2_page=3 ).

Jeg håberI kan hjælpe nogle uerfarne danskere med at undgå de værste fejl.

Mvh - og på forhånd tak for hjælpen

Jakob

Ps. Billeder fra vores tidligere tur kan ses her: http://www.kildehave.dk/foto/thumbnails.php?album=8

0008.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.