Gå til innhold
  • Bli medlem

Skibinding


Anders O.

Anbefalte innlegg

Har problem med att snø legg seg mellom skisko og binding og isar fast i bindingen som ein stor "klump". Dette skjer ikkje når bindingen er ny , men når den er brukt ei tid. Eg brukar 75mm Rottefelle bindingar. Har prøvd med silikon på bindingen , og det hjelper ein halv dag. Har nokon tips eller råd i denne samanheng?

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er et kjent problem med Rottefella bindingene generelt. Jeg har ikke noe forslag til tiltak som skal redusere problemet. Heldigvis har de på Cobra bindingen kommet med anti-is plater av slagfast plast. Cobra bindingen er litt overkill til vanlig fjellski bruk. De burde ha kommet med slike anti-is systemer på de andre bindingene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest UtPåTurOgAldriSUr

Eg har samme problem med riva bindingene mine.

Det virker som om det er skruene som er kilden til snøsamlingen (at snøen fester seg først der).

Derfor tror eg at man løser problemet hvis man får fylt skruene med noe som klistrer til jernet men ikke til snøen. Men jeg har ikke forsøkt dette ennå.

Kom gjerne med tips ang. hva slags materiale dette kan være!

Ellers virker det også som snøen lett fester seg til gamasjestrikken som går under foten. Denne kan evt. settes inn med vaselin el.l. Tror det burde hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.