Gå til innhold
  • Bli medlem

Topptur på Valdresflya???


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Annonse

Var der i helga med samme formål som deg, men været satte en kraftig stopper for det gitt.. Snødde tett natt til lørdag, og blåste kraftig på lørdag. Begynte å bli såpass med snø at fotturer begynner å bli vanskelig. Fikk du tatt noen topper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, værmeldinga for Jotunheimen ble nok en gang slemmere og slemmere da det nærmet seg helgen. Vi havnet på Rondvassbu og gikk Trolltinden og Steet på lørdag i god vind og skiftende skydekke og solid vind. Søndag ble det jubileumstur og rundt tall i toppsamlinga til Vinjeronden N i lavt skydekke og fortsatt god vind.

Er klar for turer de neste 3-4 helgene men innser at det blir vanskeligere å få med folk jo senere på høsten det blir. Veotindane++ fra Glitterheim, Dovre eller Leirungsdalen/ Torfinnsbu er aktuelle områder. Enkel taubruk (helst rapell) kan bli aktuelt. Har ikke brekompetanse så jeg går rundt på det føret som er nå.

Telt eller hytte. Spiller ingen rolle. Kjører gjerne natta for å få utnyttet dagene godt. Kan evt ta jobbfri fredager eller mandager på kort varsel hvis værmeldingene tilsier det.

Hvis noen vil strekke sesongen litt og ikke er kresne på vær og føre er det bare å bli med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Planlegger for en langhelg i fjellet førstkommende helg (uke 39). Området er vest for Valdresflya. Effektiv tid er da lørdag, søndag og mandag. Kan noen som har kjørt over flya i det siste gi meg noen rapport på hvordan det er mtp foturer i området. Dette mtp snø og en eventuell snødybde.

Har selvsagt lagt inn en bestilling på fint vær, men det virker som om de ikke kommer igjennom :P

Mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veimeldingene finnes her: http://www.vegvesen.no/trafikk/

Jeg skal gå toppturer i området Leirungsdalen-Leirungskampen-Austre Leirungstind-Skarvflytindane eller Veotindane ++fra Glitterheim fredag og lørdag.

Kjører fra Oslo i kveld eller i natt og starter å gå når det lysner i morgen.

Send PM hvis noen vil være med.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alexander!! Vet ikke hvordan forholdene er der nå, men skal sjekke nå utover dagen. Har selv IGJEN planer om en tur oppover,- kanskje på lørdag. Muligens alene....Ser ut for at det kan komme et høytrykk nå... :D Hvilke topper har du tenkt på der oppe??

Hilsen Jørn

Hei, har planer om å gå eggen, tjønnholstinden og rasletinden. Har ikke kartet ovenfor meg nå, men planlegger å gå i tre dager over disse toppene.. Tjønnholstinden lørdag, rasletinden søndag og eggen mandag. I følge yr.no så er det sol lørdag og mandag, med fare for snøbyger på søndag.

Bare å bli med om det er aktuelt :lol:

Mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vurderer Høgdebrotet, Tjønnholstinden og kanskje Tjønnholsoksle på lørdag. Ser ann værmeldingen igjen i morgen og reiser evt. i morgen kveld eller grytidig på lørdag morgen fra Oslo. Kanskje en FF gjeng som gikk sammen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vurderer Høgdebrotet, Tjønnholstinden og kanskje Tjønnholsoksle på lørdag. Ser ann værmeldingen igjen i morgen og reiser evt. i morgen kveld eller grytidig på lørdag morgen fra Oslo. Kanskje en FF gjeng som gikk sammen? :)

Vet ikke hva en FF gjeng er for noe, men har planer om å gå den ruta pluss litt til på lørdag. Tenkte å starte klokken 08.00 fra Vargbakken på lørdagsmorgen. Værmeldingen er litt skummel med en front som kommer sørafra på lørdag en gang. Den er litt fuktig, men men, de har jo tatt feil før og :)

Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med FF gjeng mente jeg FjellForum :)

Lørdag 08 skal jeg evt klare å være der. Ser som sagt ann værmeldingen i morgen. Etter flere turer i sommer og høst med dårlig vær og sikt, tar jeg ikke turen hvis det blir dårlig vær igjen. Var nettopp inne på yr.no og nå melder dem faktisk snø på lørdag.... tidligere i dag meldte dem govær. Ikke lett å bli klok på været og værmeldingene denne sommeren og høsten. Tlf du evt treffes på ? - meg når du på 95295036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med FF gjeng mente jeg FjellForum :)

Lørdag 08 skal jeg evt klare å være der. Ser som sagt ann værmeldingen i morgen. Etter flere turer i sommer og høst med dårlig vær og sikt, tar jeg ikke turen hvis det blir dårlig vær igjen. Var nettopp inne på yr.no og nå melder dem faktisk snø på lørdag.... tidligere i dag meldte dem govær. Ikke lett å bli klok på været og værmeldingene denne sommeren og høsten. Tlf du evt treffes på ? - meg når du på 95295036

Hei.. Ringte og Atomsilda (Jørn) i sted, hvor at jeg avtalte med han på lørdag. Kan gjerne slå deg med visst du vil. Meg kan du treffe på mobiltelefon 992 49 370.

Jeg sjekket og yr.no og så forandringene. Ringte derfor flymeterologen på Blindern for å høre hva de mente om været. Tok da utgangspunkt i området Fagernes og nordover. (Jeg flyr, og har opplevd værvarselet til flymeterologen til å være veldig nøyaktig). Håpte selvsagt at de hadde noe positivt å si. Det de sa var at de ikke helt klarte å fastsette tidspunktet når fronten ville komme, men når den kom, ville den ta med seg mye fuktige værmasser. (Dette var rester av et system som visstnok hadde vært i Europa tidligere denne uka).

Håper at det ikke kommer noe dårlig vær, hvor jeg vil følge nøye med på varselet fremover. Start klokken 08.00 fra Vargbakkan om været er pent på lørdag.

Mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke gått tur i heimen denne helga..... måtte nøye meg med tur til Lamannshaugen i Nord-marka Nord - der sikten fredag 28. var formidabel - så både tjørnholstind, knutholstind, samt massivet rundt rasletind og sikkert noen leirungskamper kanskje skarvflytinder også - meget klart - hvitt og klart i det fjerne. Misunner de som var ute og gikk denne dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.