Gå til innhold
  • Bli medlem

Hytte Quiz


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 554
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Og minnet ditt er riktig. Vi skimter Åmotdalshytta på vei ned fra Larstelet. Siste stubben er drøy, men anmarsjen er drøyere fra Sæterfjellet. Da skimtes hytta når man har igjen 15 km, og virker aldri å komme nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Jammerdalsbu. Et trivelig sted sommer som vinter. Ligger 2 km fra veien over Ringebufjellet så den brukte jeg som overnattingssted når jeg takserte skog på Hirkjølen. Har også blitt noen vinterturer i dette behagelige vinterområder.

Da mangler jeg bare svaret på de to andre bildene. Kan si så mye som at skogsbildet er tatt i Akershus mens fjellbildet er fra Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fjellbildet ville eg tippe var frå Forollhogna etter hinta å dømme. Derifrå til å finne ei hytte som passar, er eg ikkje i stand til.

Vi er i Forellhogna. Nærmeste seterdal er Synnerdalen. Som så mange andre av buene i området er bua oppkalt etter vatnet den ligger ved. Og vatnet bærer navn etter bruken det har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega her ute antydet ar det kunne være Nydalen som sauene beitet rundt.

Vi er ikke i Nydalen. Området er Romeriksåsen. Vinterstid går mange på ski forbi her, og DNT har ei koie rett ved. Et vatn i nærheten gir navn til området som er en gammel husmannsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det nok lite sauer.

Noen andre som har vært her ??

58338610.jpg

De gamle fangstmenn (og fangstkvinner) levde spartansk. Vi er nok på Svalbard hvor jeg har vært. Jeg har vært der selv, og besøkte ei fangsthytte i Adventfjorden og innunder Gipsfjellet(?), men kan ikke huske å ha sett denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i Forellhogna. Nærmeste seterdal er Synnerdalen. Som så mange andre av buene i området er bua oppkalt etter vatnet den ligger ved. Og vatnet bærer navn etter bruken det har hatt.

Det ligg ei hytte ved Fisktjønna. På norgeibilder.no synes det også eit lite uthus og eit naust ved vatnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hytta ligg ved ein veldig populær stig. Men det er nok bare sumarstid denne stigen vert brukt.

Hint: Det var fastbuande her fram til omlag 1909, no vert plassen brukt som privat fritidsbustad. Sidan 1970-talet har det vore heilårsveg bare 400m unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle fangstmenn (og fangstkvinner) levde spartansk. Vi er nok på Svalbard hvor jeg har vært. Jeg har vært der selv, og besøkte ei fangsthytte i Adventfjorden og innunder Gipsfjellet(?), men kan ikke huske å ha sett denne.

Du er nok på rett øy Krokann, men ikke rett fjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

181609_10150383983900252_5276736_n.jpg

Noen som er kjent her?

SIkker på at dette er i Akershus? Kan det være Oppland? Jeg ville foreslått Snellingen. Ikke det at jeg har vært der på over 20 år, men kom over et bilde på UT.no som ligna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.