Gå til innhold
  • Bli medlem

Pumpe og trykk i fuelflaske


triton

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny eier av en P. Omnifuel, min første med flytende brensel.

Så kommer sikkert et banalt spørsmål (egentlig 2):

1:

Er det noen annen måte å slippe trykket ut av flasken på uten å skru av hele pumpen? Får altid en liten dusj med bensin når jeg gjør dette.

2:

Sist nå så satt pumpen så hardt fast at jeg ikke klarte å skru den av. Var redd for å knekke av skrunippelen på siden. Valgt til slutt å feste den i en skrustikke, og da gikk det. Men, det er ikke ofte jeg har med meg en skrustikke på tur.

Noen som har noen gode råd/erfaringer.

Takk for hjelp!

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Har gjordt det til vane å ha lite bensin i flaska ( halv eller mindre), og snur alltid flaska på OFF og lar den brenne seg ut selv. Og gassen etterpå. Beste er å demontere etter gassen har kommet ut då, sånn at sol og varme ikkje lage trykk igjen.

2. Trenge ikkje å strame med skiftenøkkel. Sånn passe hardt til. Og ikkje spar på silikon på pakningene. Bensin har ein tedens til å tørke ut pakningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg fyller alltid flaska opp til maks-merket (890ml?). Selv om underlaget er litt ujevnt så snur jeg bare flaska og lar primusen brenne ut, og venter deretter ca 30 sekunder til - eller til susinga har stilnet - da er alt trykket ute. Har aldri hatt noe problem med dette (på den annen side tar jeg sjelden ut pumpa av flaska på tur - bare om jeg skal bytte flaske eller etterfylle... men noen liker ikke å ha så mye "leamikk" i toppen av en flaske med bensin i tilfelle noe skulle begynne å lekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Nitrille fra en hyggelig fyr i England.

Tror ellers her er endel pakkningsfolk her inne et sted, som skaffer det meste.

Ellers er pakninger beregna for propan, som regel av nitrille.

Dermed bør din lokale Caravanselger kunne gi deg det du trenger

ser du prater så utrolig mye om Nitrille pakning.

Har selv vanlig "møkka" pakkning på min nova + .. disse pakkningene holder mer en nok. man får med fett man ska smøre dem inn med. Det har funket veldig bra.

Ve flere som har samme "møkka" og dem har heller aldri had problemer med vanlig pakkning.

Så skjønner ikke helt det mase ditt etter disse pakkningene. har du opplevd noe som gjør du er helt gira på disse?

Ikke før å angripe deg på noen måter, bare lurer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkelige er at Nova leveres med Nitrille eller vanlig gummi.

Kjøper aner ikke hva som er på.

Jeg skjønner ikke hvorfor Optimus ikke er konsekvente her.

Som jeg har sagt tidligere, jeg har en gang flambert en slangeprimus grunnet pakningsbrudd.

Etter det blei jeg veldig sjepisk både til slange og gummipakninger.

Jeg fikk råd fra folket på Spiritburner ( forum for oss primusgærninger) om å prøve nitrille.

Er storfornøyd med Nitrille som pakningsmateriale. Det tåler bensin og olje, og ganske mye temperatur.

Kjøpte meg noen meterruller med stoffet, i forskjellige tykkelser,

samt en boks med pakningsringer i ymse dimensjoner.

Dermed har jeg pakninger til hobbyen min, resten av min levetid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Når du har had sånn opplevelse skjønner jeg deg godt.

Hvis du da vet hvor man får kjøpt denne typen pakninger til min primus så si i fra. Skader aldri å slenge noen nye pakninger på selv om jeg er førnøyd med dem jeg har.

Kjekt å ha noen reserve pakkninger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.