Gå til innhold
  • Bli medlem

Første tur med overnatting på Dnt-hytte. Hva med sovepose?


mariushh

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei

Det rekker med lakenpose på DNT sine hytter, for det er tepper og noen hytter ganske nye fiberdyner til å varme sig under - innen i lakenposen altså!

På høsttur kan en sovepose (eller fjellduk) gi extra trygghet (i form av varme), såfremt det skulle bli helt ertesuppetåke og en går sig vill og må ta en natt ute.

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv tek eg med heilt andre ting for bruk i sengene på DNT-hyttene. Eg brukar dynetrekk og putetrekk, samt laken. Dette legg eg på det sengetøyet som er der. Dermed er det berre å krypa til køys. Lett å bera er det óg. Ein skal jo ikkje leggja seg direkte i det sengetøyet som er på hytta, men denne metoden duger for iallfall 1-2 netter. No veit eg ikkje kor vidt det er sengetøy over alt på turistforeiningshytter landet over, men i Stølsheimen her vest er det sengetøy på dei fleste hyttene, med eit par unnatak på hytter i mindre besøkte område som krev litt meir av fjellvandraren.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få hytter mangler sengetøy, f.eks. denne http://www.turistforeningen.no/turplanlegger/cabin.php?x=18&y=14&v=4&ca_id=390.

Det kan være lurt å lese litt om hyttene du skal bruke her: http://www.turistforeningen.no/turplanlegger/.

Hvis det ikke står noe spesielt, kan du gå ut fra at det finnes tepper eller dyner. Husk at en sovepose kan gi ekstra trygghet når du ikke rekker fram til hytta og må overnatte ute av noen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.