Gå til innhold
  • Bli medlem

Få ungdommen ut på tur


endre1990

Anbefalte innlegg

Hei, noen kamerater og jeg prøver å lage en internett side hvor poenget er å få fler av den yngre genrasjon ut i naturen, vi har også laget et forum hvor man kan fortelle om sine erfaringer og lignende.

Jeg lurer på hva dere syntes om ideen vår kanskje noen råd eller tilbakemeldinger:)

link til siden, førsteutkast. http://www.wiildman.tk/

mvh Endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte ikke siden i det hele tatt, rotete og uoversiktlig!

Menyene som er laget av noe wordart lignende grafikk er ikke pent, ikke spesiellt lett å lese ei heller så fine.

Fargevalg og slikt var heller ikke det beste ved tanke på lesbarhet.

Jeg ville konsentrert meg om å rydde opp i siden designmessig og heller tenkt mer på innhold enn grafikk.

Det er ingen vits i å "skryte" av dårlig koding og bruk av grafikk, husk at en nettside skal være informativ.

Jeg som bruker skal kunne klikke meg inn på siden og i løpet av noen sekunder forstå hva dette dreier seg om og deretter gå videre inn i siden hvis det er interessant.

Jeg gadd ikke å klikke meg videre på siden for forsiden var rett og slett plagsom nok som den var og det er jo førsteinntrykket.

Husk at jeg skriver dette for å hjelpe dere, husker selv at når jeg skulle få kritikk på mitt førsteutkast på ei hjemmeside var ovenstående kritikk ganske lik det jeg selv fikk. Dette var av den enkle grunn fordi sida mi minnet litt om deres. Jeg hadde akkurat lært noen filter i photoshop og et par kule .css koder og skulle vise frem dette :) Ikke meningen og demotivere, derimot motivere dere til å lage en bedre side og det tror jeg dere klarer.

Ellers så er http://norskwebforum.no/viewforum.php?f=23 et bra sted å få kritikk på, her er det mange som virkelig er kvalifisert for den jobben også :o

Ellers så er jo initativet bra og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke siden i det hele tatt, rotete og uoversiktlig!

Menyene som er laget av noe wordart lignende grafikk er ikke pent, ikke spesiellt lett å lese ei heller så fine.

Fargevalg og slikt var heller ikke det beste ved tanke på lesbarhet.

Jeg ville konsentrert meg om å rydde opp i siden designmessig og heller tenkt mer på innhold enn grafikk.

Det er ingen vits i å "skryte" av dårlig koding og bruk av grafikk, husk at en nettside skal være informativ.

Jeg som bruker skal kunne klikke meg inn på siden og i løpet av noen sekunder forstå hva dette dreier seg om og deretter gå videre inn i siden hvis det er interessant.

Jeg gadd ikke å klikke meg videre på siden for forsiden var rett og slett plagsom nok som den var og det er jo førsteinntrykket.

Husk at jeg skriver dette for å hjelpe dere, husker selv at når jeg skulle få kritikk på mitt førsteutkast på ei hjemmeside var ovenstående kritikk ganske lik det jeg selv fikk. Dette var av den enkle grunn fordi sida mi minnet litt om deres. Jeg hadde akkurat lært noen filter i photoshop og et par kule .css koder og skulle vise frem dette :lol: Ikke meningen og demotivere, derimot motivere dere til å lage en bedre side og det tror jeg dere klarer.

Ellers så er http://norskwebforum.no/viewforum.php?f=23 et bra sted å få kritikk på, her er det mange som virkelig er kvalifisert for den jobben også :twisted:

Ellers så er jo initativet bra og lykke til videre!

Helt enig med det som ble skrevet her.

Å ja, det tar alt før lang tid å komme inn på siden. Nesten som jeg ikke giddet å vente lengere. (å hardet kjappeste nette som går ann å ha her jeg bor!)

håper dere førbedrer siden, før tiltaket er sikkert bra.

Jeg er selv 18 år, men synes ikke den siden talte til meg, men sikkert mange andre å enda yngre personer vil like den siden veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfint initiativ :twisted:

Veldig lite gunstig å bygge opp ei nettside med så mye grafikk. Lag dere et oversiktlig og ryddig rammeverk som er gjennomgående, og enkelt å vedlikeholde. Ved siden av at dette er litt rotete er det også fryktelig tungvint å oppdatere når det meste er basert på grafikk..

http://webcreme.com/ har linker til mye snasent design dere kan la dere inspirere av.

Stå på! Når dere har såpass til initiativ at dere har kommet så langt, så skal det ikke mye til før det begynner å se virkelig bra ut og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med en oppløsning folk flest bruker 800x600 eller 1024x768

Det er nok feil unstable, besøkende på sida mi er det 0,8% som kjører 800x600 oppløsning. Med tanke på målgruppa deres hadde jeg brydd meg null om denne oppløsninga, jeg tror ikke det er noen ungdommer som glaner inn i 800x600, heller ikke 1024x768. Selv om den siste fortsatt er vanlig enda, så er 1280x1024 den mest brukte oppløsninga om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett.. jeg sitter på 1280x1024... å den siden blei for brei for min internet leser...

Vet sidene jeg har laget også ikke besøkes av så mange med liten oppløsning, men den 1% av de siste 1 million visningene vi hadde på ett år setter nok pris på siden er laget for 1024x768.

En side trenger ikke være bred før å være oversiktlig å bra :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for spesielt interesserte kan jeg hoste opp litt statistikk om skjermoppløsning fra Valdresomantikk.no, som på det meste har hatt 50.000 sidevisninger i døgnet:

39,31%: 1024x768

27,51%: 1280x800 (!)

15,75%: 1280x1024

4,96%: 800x600

3,78%: 1152x864

osv...

Så de stakkars knappe 5% som fremdeles sitter med 800x600-oppløsning er ikke så altfor betydelige lenger. Det aller meste som blir laget på web om dagen er tilpasset 1024x768-oppløsningen.

Og et par gode gamle ordtak gjelder enda:

- Det enkle er ofte det beste

- Content is king!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes flere kan ha sider med 1680x1050.

Det er sånn passe oppløsning :twisted:

Har man ikke minimum 22" skjerm å 1680x1050 så har man ingen skjerm :lol:

hadde en 21" skjerm engang... den kunne jeg kjøre 2000etterelleranna på.. vg og dagblad blei bare en liten firkant i hjørne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.