Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor tilig begynte dere med hagleskyting?


Mr. Cool

Anbefalte innlegg

Annonse
Første gang jeg skjøt med hagle? 9 år...

Førtse gang jeg gikk på jakt og skjøt fugel... 13 år

Første gang jeg kjøpte hagle... 17 år.

Hehe to av punktene stemmer med meg også, men venter på å fylle 17.

Jeg har hørt om folk som har søkt om spesialtilatelse til å kjøpe hagle når de er 16, jeg bor i Oslo tror du det kan fixes her også?

Mr. Cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på hagle hadde jeg vært aktivt med i pistolklubb mer enn 6 måneder, så ikke noe problem for meg.

Men man kan vist kjøpe hagl fra fylte 16 og bestått jegerprøve.

Syns det va stor stas den gangen å være 17... å måtte kjøpe patroner til gamlingen (uten jegerprøve) på butikken :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilatelsen fra politiet ble stemplet på min 16 års dag.

Ikke noe problem i Oslo. Hentet børsa når jeg var 16år og 1 dag. Litt seint ute der.

Ta heller å vent med å kjøpe våpen til du er 16 da kan du sette de på deg selv.

Litt kjipt om mammaen din må eie børsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 9 år eller noe. Har skutt med våpen så lenge jeg kan huske. Startet med luftgever på barneskola. Jaktet siden jeg var 13 år med hagle på småvilt og jaktet på storvilt siden jeg var 15 år med rifle.

Vil barna prøve seg så la de prøve under trygge og sikre forhold på skytterbane. Det finnes ingen aldersgrense for å kunne skyte med våpen der. Selvfølgelig ikke alene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.