Gå til innhold
  • Bli medlem

Ei uke og 53 topper - Hele greia


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg endelig tid til å få denne bunken av elektroner på plass ute på nett. Mye styr med skolestart og mange oppgaver som skal gjøres, og i tillegg da blir "nødt" til å skrive rapport fra turene sine går kveldene fort må jeg si.

Men da er hele turen beskrevet.

Del 1 som jeg la ut tok for seg de 4 første dagene og 22 topper, her kommer de siste 3 dagene og 31 toppene.

Jeg må si at dette var en sinnsyk tur og jeg tror jeg aldri kommer til å kjøre så mange harde turer på så kort tid igjen.

I tillegg har jeg lovet meg selv å lese litt mer om de toppene jeg går på, slik at jeg unngår mange av de smellene jeg gikk på denne uka, gud veit hvor mange det blei til slutt..

Men det er vel sånn det blir når man ligger i teltet og kikker på et kart; Der så det fint ut, det går sikkert fint etc..

Ellers samlet jeg opp en livstid av erfaringer på godt og vondt denne uka, mye jeg har lært. Det er også derfor jeg kjører opplegget mitt sånn jeg gjør, for det å teste seg selv, se hva man tåler osv er faktisk noe jeg liker.

Det er gøy å observere hvordan smerte, redsel, glede og andre følelser oppleves når man er sliten og aleine, det blir en helt annen verden hvor slike ting blir forsterket mange ganger.

En spesiell ting jeg plutselig la merke til en dag var at jeg gikk og diskuterte høyt med meg selv :roll:

Her kommer du rett til dag 5:

http://mineturer.net/jotunheimen/2007/august5.html

Kan også snike en link til galleriet fra denne turen, er non bilder fra rapporten, men også noen som du kun finner her:

http://mineturer.net/galleri/jotunheimen/2007/august/gjende.html

PS:

Det er noe feil i flashkoden til bildefremvisninga som gjør at bildeteksten kan være litt vanskelig å lese i Firefox og Opera, men det fungerer faktisk i Internet Explorer(!) En måte å løse dette på er bare å merke teksten, da blir det i det minste lettlest. Beklager dette. Også fint hvis jeg får tilbakemeldinger på ev feil som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble rent sliten av å lese om dag 6 turen 8) Imponerende å ta alle disse toppene på samme dagen - og bare 9 timer er ekstremt Øyvind. Du har tydeligvis kondis og motbakkestyrke som en topptrent utholdenhetsutøver og klatrer som spiderman. Bra du kasta røykpakke og begynte trene og tok i bruk talentet i fjellsport!

Har selv hatt 4 flotte dagsturer for å nå de samme toppene - og 3 av dem var på minst 9 timer. Så jeg kan glede meg over å hatt fire ganger mye tid i fjellet :!:

Ps: Trent noe med Kenneth og de andre i sykkelgruppa i Kodal? Blitt bra nivå i bygda etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis kondis og motbakkestyrke som en topptrent utholdenhetsutøver og klatrer som spiderman.

8) Hehe, jeg vet nå ikke det da men.

Har ikke trent noe sammen med Kenneth nei, han er vel noe over mitt nivå enda. Bra nivå på han og noen andre ja! Jeg sykler mest aleine, avsosial som jeg er, men fordelen er at man får all motvind :!:

Kodøling du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Kodal men flyttet til Oslo for 12 år siden. Holdt greit følge med Kenneth tidligere :!: (20-25 år siden)

Skal ned og være listefyll på Kodalmila i helgen, som på Gråtassen. Gråtassen triatlon kan jeg anbefale - morsomt og gjørmete!

Jobber meg gjennom lista med topper jeg og, flott motivasjon til å gå på nye turmål. Har 120 igjen på den gamle lista med 300 topper (før Morten m.fl. begynte å lete opp flere 10-metere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye interessant lesing turrapportene dine, selv om det kanskje er litt mye idrettsprestasjoner du beskriver. Mye morsomt også :D

Du har nok kondis og ungdommelig pågangsmot som er adskillig bedre enn det jeg kan stille opp med. Dessuten er du bedre til å klyve og klatre og har mye mindre høydeskrekk og dødsredsel enn meg tydeligvis.

Men to ting er jeg bedre på:

1. Evne til å snu og avbryte en tur, selv om jeg ser at du også gjorde det i Memurutindane. Mange av de turene jeg har lært mest av er de jeg har snudd på.

2. Orientering på kartet, ikke minst fordi jeg tar meg tid til det. Gikk litt feil i Jotunheimen når jeg var der i finværet forrige uke riktignok, men med mp3-spiller på øret glemte jeg meg bort :shock:

Men vær forsiktig i fjellet da, så vi får noen flere turrapporter etterhvert :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye interessant lesing turrapportene dine, selv om det kanskje er litt mye idrettsprestasjoner du beskriver. Mye morsomt også :D

Takk, hva tenker du på med idrettsprestasjoner da? Fint med litt kritikk på skribleriene slik at det kan bli bedre neste gang.

Men to ting er jeg bedre på:

1. Evne til å snu og avbryte en tur, selv om jeg ser at du også gjorde det i Memurutindane. Mange av de turene jeg har lært mest av er de jeg har snudd på.

Tror jeg faktisk begynner å bli bedre der selv :?

2. Orientering på kartet, ikke minst fordi jeg tar meg tid til det. Gikk litt feil i Jotunheimen når jeg var der i finværet forrige uke riktignok, men med mp3-spiller på øret glemte jeg meg bort :shock:

Da er jo ikke du noe flinkere enn meg da, jeg har da ikke gått så mye feil og dessuten vet du ingenting om hva jeg tar meg tid til av orientering på kartet. Jeg følger ganske mye med, men som deg hender det at man går helt i egne tanker, det er ikke fordi jeg har dårlig tid.

Da har du misforstått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, hva tenker du på med idrettsprestasjoner da?

Jeg tenkte på beskrivelse av tidsforbruk, kanskje spesielt returen fra Galdhøpiggen til Spiterstulen. Du beveger deg kanskje dobbelt så fort som meg i fjellet, så da blir det slik at jeg blir så imponert at jeg kaller det idrettsprestasjoner. Det var ikke ment som noe negativ kritikk. Går det så fort bør du også skrive det synes jeg.

Da er jo ikke du noe flinkere enn meg da, jeg har da ikke gått så mye feil og dessuten vet du ingenting om hva jeg tar meg tid til av orientering på kartet. Jeg følger ganske mye med, men som deg hender det at man går helt i egne tanker, det er ikke fordi jeg har dårlig tid.

Da har du misforstått :wink:

Jeg tenkte på at du rotet rundt Søre, Store og Nordre Veotind,og Nordre Styggehøbreatinden. Jeg syntes det hørtes ganske ille ut siden konsekvensene kunne blitt store slik jeg forstod det.

Hvis du vil ha noe kritikk på turrapportene dine måtte det være at du bør fortsette å ha en morsom og litt selvironisk (slik jeg oppfatter det) stil på turrapportene dine.

Hvis du vil vite om noe du burde forbedre deg på er det kommabruken. De burde du en del steder ha skiftet ut med særlig punktum, men også semikolon eller tankestreker.

Men i hovedsak synes jeg du har funnet en morsom turrapportstil. Og du er bedre enn meg til å skrive turrapporter også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, du har jo rett i at jeg rotet litt på de nevnte stedene, men det var jo fordi jeg trodde det var enkelt å gå der, jeg hadde jo ikke lest om noen vanskeligheter her. I ettertid så har jeg jo sett at grunnen var at det ikke er beskrevet noen vei ned fra Store :roll: Lærte den leksa der.

Ellers er det jo hyggelig å høre at du syns stilen på rapportene er bra da :lol:

Komma ja, norsk har aldri vært mitt fag og jeg har vel ikke pugget så mye gramatikk i mitt liv.

Kanskje jeg får se på noen regler, jeg vet om et par norsklærinner som hadde blitt ganske så målløse nå ja! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.