Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Besshø til Memurubu


rune 38

Anbefalte innlegg

Skal i den nærmeste framtid ut på en 3-dagers tur til Jotunheimen.

Ruten er planlagt, men det dukker opp et sp.mål om veivalg.

Skal gå Gjendesheim- Besshø- Memurubu den første dagen.

Når forhåpentligvis Besshø er besteget skal jeg videre ned til Memurubu og lurer på om det er mulig å gå ned sydvest-siden av Besshø ned til Bjørnbøltjønne (1475 ) slik at jeg treffer stien over Besseggen.

Er det noen som har gått ned fra Besshø mot sydvest ? Eller anbefales det å gå ned samme vei som jeg kommer til elven Grotåe og videre langs Bessvann mot Besseggen ?

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

Har også som nils gått motsatt vei tidligere og mener det er helt greit å komme ned her, men husker det var noe løst. Så imidlertid i går at det i år ligger en lang snørenne igjen i sydvest. Om det ikke er altfor kaldt (hardt) tror jeg denne kan gi deg mange "billige" høydemtr ned sydvestsiden.. ( ser at denne ikke ligger der på bildene, på linken til Nils)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S

Er det noen som har gått ned fra Besshø mot sydvest ? Eller anbefales det å gå ned samme vei som jeg kommer til elven Grotåe og videre langs Bessvann mot Besseggen ? Mvh Rune

Jeg gikk denne ruten i 2002. Gikk antageligvis ned litt for langt mot øst via en renne. Det var temmelig løst av og til og forholdsvis bratt. Senere leste jeg at det greieste er å gå ned ganske presist sydvest via ryggen. Der er det visst litt mindre bratt og kanskje mindre løst også. Ellers er det en flott tur. Ofte har du Besshøe helt alene og er været fint er det et nydelig sted å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for Deres tidligere erfaringer med denne ruten.

Jeg har bestemt for å prøve å gå ned fra Besshø mot sydvest så sant vær og føre er på min side.

Hadde også tenkt meg opp på Store Knutsholstind og Surtningssui på samme 3-dagerstur. Håper derfor på en litt mildere værtype enn det har vært denne uken, slik at jeg kommer meg høyest mulig før jeg eventuellt treffer på snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.