Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Austfjorden


Anbefalte innlegg

Hei Folkens

Har lenge leitet etter en vinterpose som tåler skikkelige – grader siden jeg liker telt tur og isfiske. Fikk prøve Helsport Austfjorden som jeg lånte av en venn en tid tilbake og var stor fornøyd med den. Vi lå i telt på vidda i Kautokeino på isfiske og det var bortimot 30 minus på natta og jeg frøs ikke. Jeg har lenge hatt lyst å kjøpe denne posen siden jeg er jente og 1,76 lang, men har syntes at kontoen min ikke liker å svi av 2800 kr på pose. Men jeg oppdaget at www.skittfiske.no selger posen til 1699,- og måtte krype til korset å kjøpe den. Håper kvaliteten på posen holder like bra som Svalbard teltet jeg har. Er faktisk godt fornøyd med Helsport sine produkter. Har jeg betalt for mye for posen?? Er det andre som selger den billigere. Det er for øvrig meget bra røyefiske på vidda i Kautokeino med mye fisk over kiloen. Trudde aldri jeg som Oslo jente skulle bli gira på dette. Må jo si at Scooter kjøring gir litt adrenalin, men liker å gå på ski også. Har for øvrig bestilt flere produkter fra skittfiske og de er alltid hjelpsom og leverer. Tar imot inspill met takk. Kan jo bruke angre retten om jeg har gjort et dårlig kjøp.

Mvh

Ina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror 1699.- for denne posen er en meget bra pris. Litseprisen hos Helsport er jo ca. 2900.-

De fleste selger posen for 2400-2800, så jeg tror du prismessig har gjort et godt kjøp.

Har selv også bestillt flere ganger fra skittfiske.no - ikke noe å utsette på nettbutikken som nettbutik.

Men man bør være obs på at de sjelden er av de billigste. Men av og til glimter de tydeligvis til.

Comfort temperaturen for kvinner er jo -13 på Austfjorden. Skal du ha en lavere comfort temp en dette

må du også godt opp i pris. Unntaket er vel Isbjorn (www.isbjorn.no) som kan gi deg en pose med comf. temp -22

til 1800.

Men, med ett godt to-lags ull-undertøy tipper jeg du sover godt ned til -20 i denne posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei!

Så at dette var en eldre post, men den kommer høyt opp ved søk på denne posen på google.com.

Det som er viktig å huske er at det finnes en X-treme versjon av denne posen.

Hvis du holdt deg varm i minus 30 grader, så kan jeg garantere at dette ikke er den "vanlige" Austfjord posen.

Mange av nettstedene skriver ikke om dette er x-tremutgaven eller den ordinære.

X-treme varianten har komfortempratur på minus 30 grader og ekstremtempratur på minus 43.

Må også legge til at X-treme varianten av denne posen er den desidert beste soveposen jeg noen gang har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så at dette var en eldre post, men den kommer høyt opp ved søk på denne posen på google.com.

Det som er viktig å huske er at det finnes en X-treme versjon av denne posen.

Hvis du holdt deg varm i minus 30 grader, så kan jeg garantere at dette ikke er den "vanlige" Austfjord posen.

Mange av nettstedene skriver ikke om dette er x-tremutgaven eller den ordinære.

X-treme varianten har komfortempratur på minus 30 grader og ekstremtempratur på minus 43.

Må også legge til at X-treme varianten av denne posen er den desidert beste soveposen jeg noen gang har prøvd!

Helsport lager bare en variant av austfjorden, og denne er i xtreme-segmentet. Posen kom ifjor i ny versjon, og ble samtidig nesten dobbelt så dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.