Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny reklame for Kvikk Lunsj


slemmo

Anbefalte innlegg

Annonse

De kunne droppet idylliseringen av tagging av røde T-er, og musikken var grusom og ikke noe passende. Det bør være norsk! En norsk folketone som gir frysninger ville passet her. En del fine bilder, ellers en svak reklamefilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne droppet idylliseringen av tagging av røde T-er, og musikken var grusom og ikke noe passende. Det bør være norsk! En norsk folketone som gir frysninger ville passet her.

Problemet med det er vel at for de fleste vil jo norske folketoner gi frysninger på feil måte, poenget med reklame er å gi postitive assosiasjoner ikke negative.

Navnet Kvikk Lunsj er jo en anglifisering det også som ingen bryr seg så mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er sikker på at den treffer sitt marked, til tross for den amerikaniske vrien.

Dette betyr ikke at jeg liker budskapet, nemlig heroisering av ytterligere tilrettelegging av fjellheimen. Selvfølgelig må noen nye spredte tiltak gjennomføres, i tillegg til vedlikehold av eksisterende inngrep, men jeg liker ikke nye store broer, T-stier o.l. (Ekesempelvis et skilt som settes i urørt terreng).

Men så er enkelte av oss over gjennomsnittet reaksjonære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med det er vel at for de fleste vil jo norske folketoner gi frysninger på feil måte, poenget med reklame er å gi postitive assosiasjoner ikke negative.

Navnet Kvikk Lunsj er jo en anglifisering det også som ingen bryr seg så mye om.

Gir norske folketoner negative assosiasjoner? Kanskje noen har en trist undertone, men norske folketoner finnes også i glad format og har fungert før i andre reklamer uten at man blir deppa for det. Det kunne vært litt mer av Freia melkesjokoladens nasjonalromantiske svung over Kvikk lunsj reklamen også, mener jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er sikker på at den treffer sitt marked, til tross for den amerikaniske vrien.

Dette betyr ikke at jeg liker budskapet, nemlig heroisering av ytterligere tilrettelegging av fjellheimen. Selvfølgelig må noen nye spredte tiltak gjennomføres, i tillegg til vedlikehold av eksisterende inngrep, men jeg liker ikke nye store broer, T-stier o.l. (Ekesempelvis et skilt som settes i urørt terreng).

Men så er enkelte av oss over gjennomsnittet reaksjonære :)

De kunne heller "herorisert" røde kors og annet hjelpemanskap som gjør stor nytte i fjellet uten særlige inngrep. Sikkert en del som liker låta, men skulle tro en lignende låt ville fungert på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne heller "herorisert" røde kors og annet hjelpemanskap som gjør stor nytte i fjellet uten særlige inngrep. Sikkert en del som liker låta, men skulle tro en lignende låt ville fungert på norsk.

Det er mulig, jeg synes låta var fin forsåvidt, hvilken norsk låt kunne du tenkt deg da?

Og før dere klager for mye på engelsken så kan dere jo kanskje begynne med å skrive riktig norsk ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte nesten å grine da jeg så den på tv i går! Det er med stor sorg at jeg nå snart tar forvel til sommeren og fjellvandringen :lol:

Men for å se det på den positive siden, så har man en hel vinter på å planlegge nye eventyr! Mange er allrede så godt som uttenkt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathrins skrev:

--------------------------------------------------------------------------------

Begynte nesten å grine da jeg så den på tv i går! Det er med stor sorg at jeg nå snart tar forvel til sommeren og fjellvandringen

Vinteren er også en bra tid for fjellvandring. Og det blir da noen Kvikk Luncher da i mange minus og godt skiføre. Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Dag G!

Jeg ser frem til snøen kommer, da blir det enkelt å finne teltplass, ligger alltid godt, for å ikke snakke om den digge store deilige vinterposen min :)

Dessuten slipper du å svette like mye, mindre væsketap. De forferdelige nedstigningene i ura går kjapt ned på snø, gleder meg, og så vakkert fjellet blir når det blir snødekt da.

Noen flere positive ting:

-Kortere dager betyr mindre slit, mer kos.

-Kortere dager betyr at du kan sove lenger og sovne tidligere, men alikevel få med deg solopp- og nedgang!

-Etappene blir kortere fordi du kan krysse rett over vann og bekker

-Slipper å bli våt pga regn og elvevadinger (noen ganger i allefall)

-Kaffe er bedre når det er kaldt

osv

Syntes reklamen var fin jeg, bedre enn alt av hudkrem 3000+ ekstra ultrasuper, null rynker i 278år etc pisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til å prøve Mayhassen sine energiboller til vinteren. 750 g havregryn +1 kg grovmalt hvete + 1/2 pakke rug + 1 pakke sukker + 1 kg margarin + 8 egg + 6 teskjeer bakepulver og vaniljesukker+sesamfrø,linfrø og solsikkekjerner +(5 plater kokesjokkolade ?). Var det ikkje slik oppskrifta var? Sikkert mye meir energi pr vekt enn Kvikk Lunch. Burde fortjent ein reklamefilm med kul musikk desse bollene!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Det hadde jeg glemt; En stor fordel med vinteren er jo at maten, unsett type holder seg i lang lang tid! Ikke som den siste dagen min i Visdalen da jeg åpna kjøttdeigposan og det lukta mistenkelig likt som god gammeldags sats :)

Ellers ser oppskriften ganske riktig ut ja, gleder meg til dem jeg også, namnam :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.